Yaşam Tarzı İnternet 24 EKİM 2011 / 13:36

Mobil uygulamalar ve sosyal medya bütünleştiğinde başarı gelir

Mobil uygulamalar + sosyal medya = Başarı

Webrazzi Summit kapsamında internet dünyasının ünlü isimleri risk sermayesi yatırımlarının ve dijital pazarlamanın geleceği üzerine bilinmeyenleri konuştu. Mobil uygulamaların önünün çok açık olduğu ve sosyal medyaya taşınan bu uygulamalar sayesinde ikinci devrimin yaşanacağı, konuşmacıların buluştukları ortak payda oldu.



19 Ekim 2011’de gerçekleştirilen Webrazzi Summit’in sabah oturumlarından sonra tartışılan konular risk sermayesi pazarı, Türkiye internet pazarı gelişimi, pazarlamanın geleceği olarak görülen mobil uygulamalar ve sosyal medya odaklıydı.

Konuşmacılar arasında Summit Partners Başkan Yardımcısı Vincent Lambert, Early Bird Venture Kurucu Ortağı Roland Manger, Young Türk Ventures Kurucusu ve Yönetici Ortağı Cem Sertoğlu, Fidelity Growth Partners’dan İmram Akman, Atomica Ventures’dan Wouter Gort, Peak Games Kurucusu Sidar Şahin, iLab Ventures Kurucusu Mustafa Say, Seedcamp Kurucusu Reshma Sohoni, Vodafone Mobil Pazarlama’dan Emre Kanaat ve Umut Kutlu, Yandex Türkiye Ülke Müdürü Alisher Hasanov, Zynga Kıdemli İş Geliştirme Direktörü Ryan Linton, Offscreen Technologies Başkanı ve CEO’su Harri Myllynen, Yellow Pages Genel Müdürü Trevor Nadeau, Tinypay.me Kurucu Ortağı Richard Straver, Socialbakers Kurucu Ortak ve CEO’su Jan Rezab, Twitter Sosyal İnovasyon Yöneticisi Claire Diaz Ortiz ve Facebook Uluslararası İş Geliştirme Başkanı Christian Hernandez Gallardo vardı.

Robin Wauters’ın moderatörlüğünde yapılan Avrupa Risk Sermayesi pazarı konulu oturumda Vincent Lambert ve Roland Manger yabancı yatırımcıların hızla gelişen internet pazarları karşısında yöneldikleri yenilikler üzerine konuştular. Bu oturumun ardından gerçekleşen ikinci oturumda Cem Sertoğlu, İmran Akram ve Wouter Gort Türkiye’nin ilgi odağı gelmesinin en önemli nedenleri olarak hızla büyüyen Türk ekonomisini ve Türk internet pazarının çeşitliliğini gösterdiler.

Yerel’den küresel’e yolculuk

Yabancı yatırımcılardan alınan desteğin en dikkat çekici örneklerinden olan Peak Games Kurucusu Sidar Şahin, “Peak Games sayesinde Türkiye’deki oyun pazarı dikkatleri üzerine çekti” diyerek geçmiş yıllarda pazarda yatırımcı bulmanın zorluklarını vurguladı. Şahin’in ardından söz alan iLAB Ventures Kurucusu Mustafa Say ise “Türkiye’deki birçok şirket için büyümenin erken dönemindeyiz” diyerek yatırımların dikkatlice değerlendirmesi gerektiğini belirtti.

Seedcamp kurucu ortağı Reshma Sohoni Türk kullanıcılarını, yerel kültürden beslenip küresel alanda ses getirecek fikirler üreterek Avrupa ile daha yakından ilişki kurmaya davet etti.

Sosyal Oyun Deneyimi üzerine konuşan Zynga Kıdemli İş Geliştirme Direktörü Ryan Linton, sosyal oyunların popülerliğini oyunlardaki yaratıcı niteliklere, insanlara kendilerini ifade etme olanağı tanımalarına ve ödüllendirme özelliğine bağladı. Bu tip oyunların yerelde etkin olmaları için pazarlarını oluşturan ülkelerin dillerinde servislerin sunulması gerekliliğine dikkat çekti.

Pazarlamanın geleceği

Vodafone’dan Emre Kanaat ve Umut Kutlu konuşmalarında, cep telefonlarının artan kullanımına dikkat çekerken ikinci bir sosyal devrimin mobil uygulamalarla gelebileceğinin altını çizdi. Ayrıca, sosyal medyada kullanılan kimliklerin giderek kişilerin gerçek yaşamlarının bir parçası olduğunu ve markaların müşterilerle ilişkilerini kurarken bu gelişmeyi göz önünde bulundurmalarını tavsiye ettiler. Mobil uygulamalarda yakaladığı büyük başarılarla ses getiren OffScreen Technologies Kurucu ve CEO’su Harri Myllynen, bu tip uygulamaların genelden ziyade özele hitap ederek küresel alanda daha etkin olabileceklerini vurguladı.

Claire Diaz Ortiz, internet dünyasının en çok kullanılan sitelerinden biri olan Twitter’ı anlatarak başladığı konuşmasında insanların son yıllarda Twitter ile kurdukları ilişkilerin değiştiğine dikkat çekerek, doğru modelin aşamalarını: hedef kitleyi belirleme, aktif olarak yazma, ilişki kurma ve sonuçları değerlendirerek yeni modeller oluşturma olarak açıkladı.

Socialbakers Kurucu Ortak ve CEO’su olan Jan Rezab, Facebook’a dair önemli kullanıcı verilerini katılımcılarla paylaştı. Rezab, “Sosyal medyada pazarlama yöntemlerini en iyi şekilde kullanılması için gerekli olan iki temel unsur içeriğin iyi kavranması ve analitiklerdir” dedi.

Son konuşmacı olan Facebook Uluslararası İş Geliştirme Başkanı Christian Hernandez Galiardo, Facebook’un son dönemde yaptığı değişiklikler üzerinden markalar ve şirketler için uygulanan pazarlama yöntemlerini ilginç örnekler göstererek anlattı. Yeni navigasyon sistemiyle birlikte kişilerin yaşamlarını bir sergi küratörü gibi izleyiciler için düzenleyebildiklerini belirterek, bu sayede markaların doğru hedef kitlesine ulaşmalarının da kolaylaşacağını söyledi. Ayrıca, Türkiye’de 30 milyonun üzerinde Facebook kullanıcısı olduğunu belirtirken, sosyal oyun alanında Türk kullanıcıların üst sıralarda yer aldığını vurguladı.

Oturumların yanı sıra Alisher Hasanov Yandex haritalar servisini, Trevor Nadeau Yellow Medya’yı ve Richard Straver Tinypay.me sitesini anlatarak katılımcılara yeni uygulamalar geliştirme konusunda ilham verdiler.