Yaşam Tarzı İnternet 10 TEMMUZ 2014 / 10:04

Mobil cihazlar yönetimi devralıyor

We Are Social Singapore tarafından hazırlanan Sosyal Medya, İnternet ve Mobil Kullanımı İstatistikleri 2014 raporu Türkiye dahil 24 ayrı ülkenin internet erişimi, sosyal medya kullanımı, çevrimiçi geçirilen süre ve mobil cihaz kullanımı verileri sunuyor.



Türkiye istatistikleri şu şekilde:

• Türkiye’de 35 milyonun üzerinde internet kullanıcısı bulunuyor ve internet kullanımının tüm nüfusa oranla %45.

• 36 milyon aktif Facebook hesabı var.

• Günde ortalama 4,9 saatimizi kişisel bilgisayarlar üzerinden, 1,9 saatimizi mobil cihazlar aracılığıyla internette harcıyoruz.

• Günde ortalama 2 saat 32 dakikamızı sosyal medyada geçiriyoruz.

• Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya platformu olan Facebook’u (%93), sırayla Twitter (%72), Google+ (%70) ve LinkedIn (%33) takip ediyor.

Mobil cihazlar hayatımızın vazgeçilmezi oldu

Özellikle gençler arasında mobil cihazlar, internet ve sosyal ağlar hayatın vazgeçilmezleri arasına girdi. Türkiye’de 5 gençten 3’ünün düzenli internet erişimi bulunuyor. Kırsal kesimde ise 5 gençten 2’si düzenli olarak internete erişebiliyor. Mobil cihazı yerine sevgilisini/eşini görmekten vazgeçenler oranı ise %6. İş hayatında ise durum çok da farklı değil, çalışanlar artık sadece mobil cihazlarını ofise getirmiyor, onlarla yaşıyorlar. Pew Research raporlarına göre %44 oranında cep telefonu kullanıcısı çağrı, mesaj veya e-posta kaçırmamak adına cihazları ile uyuyor.

Bu sonuçları değerlendiren Vizyon Arge Ürün ve Çözüm Yöneticisi Armağan BAŞ istatistiklerin mobil cihaz ve mobil uygulamaların yükselişini bu denli işaret etmesi,2015’de mobil cihaz ve uygulamalar konusunda yeni bir dönemin bizleri beklediğini göstermekte olduğunu belirtti. Web uygulamalarının yavaş yavaş mobil uygulamalara taşınması alışkanlıklarımızı mobilleştiriyor. Mobil cihazlar yönetimi devralıyor şeklinde yorumladı.

Vizyon ARGE Ürün ve Çözüm Yöneticisi Armağan Baş, konuyla ilgili olarak Mobil Şebeke Yöneticilerine (MNO) büyük görevler düştüğünü belirterek Inseptra™ markası altında sağladıkları mobil trafik analitiği, güvenlik ve optimizasyon çözümleri ile mobil veri ve uygulama çeşitliliğine ultra HD gözlüklerle bakarak mobil trafikteki trendlerin daha iyi anlaşılmasını sağladıklarını ifade etti.