Yaşam Tarzı İnternet 02 ŞUBAT 2012 / 16:29

Microsoft, Google aleyhinde tam sayfa ilan verdi

Microsoft, Google aleyhinde tam sayfa ilan verdi

Google’ın kullanıcı bilgilerini toplamasıyla ilgili gelişmeler üzerine verilen ilan USA Today, The Wall Street Journal ve The New York Times’ta yer aldı. Google'ın cevabı gecikmedi: "Biz gizlilik ayarlarını değiştirmedik."



Microsoft yayımladığı tam sayfa gazete ilanlarıyla en büyük rakiplerinden biri haline gelen Google’a açıkça taş attı. Verilen reklamda, Google’ın YouTube ve Gmail gibi servislerde kullanıcı hareketlerini toplayarak reklamverenlere sunduğu belirtildi.

Geçtiğimiz hafta yaptığı bir dizi değişiklik ile kullanıcılarının tepkisini toplayan Google’ın bu sorunundan istifade eden Microsoft, reklamın devamında kendi ürünlerini örnek gösterdi. Web servislerinde ücretsiz çözümlerini sunarken kullanıcı bilgilerini takip etmediklerini aktaran şirket, verilerin reklamverenlerle paylaşılmadığının altını çizdi.

Ücretsiz web servisi Hotmail’in örnek gösterildiği reklamda, kullanıcıların gönderip aldıkları e-postaların içeriğinin takip edildiğinden endişe etmemesi gerektiği bildirildi.

Google’ı hedef alan reklamlar USA Today, The Wall Street Journal ve The New York Times’ta yer aldı. Bu reklamlara Google’ın cevabı gecikmedi.



“Gizlilik ayarlarımız değişmedi”

Microsoft’un verdiği tam sayfa ilana karşılık Google’ın resmi blog sayfasından cevap verildi. Şirketten yapılan açıklamada gizlilik ayarlarının değiştirilmediğinin üzerinde duruldu.

Gmail üzerinde dolaşan özel e-postaların içeriğinin reklam amaçlı incelenmediğini belirten şirket, 2004 yılından bu yana sadece istenmeyen mesajlarla mücadele için inceleme yapıldığını aktardı.

Aslında Microsoft da Bing üzerinden oldukça kullanıcı bilgisi toplayarak reklamverenlere yön veriyor. Google’ın hemen her alanda, dünyanın birçok ülkesinde kişisel mahremiyetle ilgili karşılaştığı davalar da biliniyor. Bu nedenle her iki şirket de benzer yöntemler kullanıyor denebilir. Umarız daha fazla kişisel bilgimiz büyük şirketlerin reklam stratejilerinin parçası olmaz.