Yaşam Tarzı İnternet 11 EYLÜL 2008 / 09:13

Medya tabanlı bilgi teknolojileri

22 milyon haber ve yazı ile Türkiye’nin en geniş sayısal basın arşivine sahip olan PRNet, 10. yılında Türkiye’nin ilk medya tabanlı bilgi teknolojileri kuruluşuna dönüşüyor.

22 milyon haber ve yazı ile Türkiye’nin en geniş sayısal basın arşivine sahip olan PRNet, 10. yılında Türkiye’nin ilk medya tabanlı bilgi teknolojileri kuruluşuna dönüşüyor.


PRNet, bu dönüşümü garajistanbul’da düzenlenen etkinlikle duyurdu. İletişim, medya, bilişim ve iş dünyasından konukların bir araya geldiği tanıtımda PRNet, yeni hizmet modeli ve bu modelin ilk ürünü olan M-Suite’i tanıttı. Tanıtımda konuşan PRNet Yönetim Kurulu Başkanı Kerem Metin, hem yerli hem de yabancı şirketlerin yatırım kararı almadan önce PRNet’teki veriler sayesinde ekonomiyi mercek altına aldıklarını ve elde ettikleri bilgilerin karar verirken belirleyici olabildiğini söyledi. Bu açıdan medyayı izleyen şirketlere önemli görev düştüğünü belirten Metin, inovasyonun burada da öne çıktığını dile getirdi. Metin, “İnovasyon yalnızca bir ürünü geliştirmek değil. İnovatif bir çalışmanın sürekliliğini sağlamak için aynı zamanda üretim anlayışınızı değiştirmek, verimliliği ve insani değerleri artırmak, ticari ve kamusal yararı gözetmek gerekiyor. Dünyaya örnek olan teknolojik altyapımızla bu konuda şimdi yeni bir kategoriye adım atıyoruz. M-Suite ürünümüzle iletişim sektörünün önüne yeni bir vizyon koyuyor ve Türkiye’nin medya tabanlı ilk bilgi teknolojileri şirketi oluyoruz” diye konuştu.


M-Suite bilgi biriktirme ve analiz ihtiyacını akıllıca hazırlanmış ve otomatize edilmiş gerekli bilgileri kolay okunur ve anlaşılır raporlar aracılığıyla hızlandırıp kolaylaştıran bir sistem. Sistem şu anda yılda 7 milyon küpür üretme kapasitesine ulaşmış ve her gün daha da büyüyor. 82 bin saatlik televizyon arşivine Türkiye’de ilk kez çevrimiçi olarak anında ulaşılıyor. 2 binin üzerinde web sitesi (bloglar, forumlar, haber siteleri, kamu siteleri, sektörel siteler ve topluluk siteleri) takip ediliyor. Sistem ile aylık 95 bin haber / yazı analizi ile kurumsal itibar ölçümleniyor. Dashboard / Kurumsal İtibar Barometresi ile kurumsal basınç noktalarına dikkat çekiliyor. Günlük, haftalık ve aylık medya raporları çevrimiçi olarak görülebiliyor. Cep telefonundan yani mobil olarak medya takibi yapılabiliyor.