Yaşam Tarzı İnternet 09 HAZİRAN 2011 / 08:45

Maksimum etkinin sırrı dengede saklı

Groupon’a bir pazarlama mecrası olarak nasıl yaklaşmanız, sosyal medyayı bu yolda edebiyle nasıl kullanmanız gerektiğinin ipuçları burada



Groupon gibi şirketlerin etrafındaki reklam zincirine bakınca, bunların küçük ölçekli işler için fayda sağlamadığı düşüncesi hakimdi ama bu yapıları destekleyenlerin görüşü çok farklı.

PC World’ün haberine göre, Groupon’da söz konusu olan sadece reklam yapma mecrası olarak buraya para akıtılması değil. Asıl önemli olan; bu yapıların bir reklam aracı olduğu ve bu yapıları da para harcama değil, reklam mecrası olarak görmek gerektiği.

İşte Groupon’a bir pazarlama mecrası olarak nasıl yaklaşmanızın, sosyal medyayı bu yolda edebiyle nasıl kullanmanız gerektiğinin ipuçları:

1- Sözleşmeniz yayınlanana  kadar beklemeyin

Sosyal medya yansımalarını filtreden geçirmek bazen zaman alır. O yüzden dijital topluluklarınıza yanıt vermek ve haberleri paylaşmak için biraz zaman verin. Bu tutumunuz, sözleşmeniz etrafında bir hareketlilik yaratır, takipçileriniz daha da fazla ilgi gösterir ve süreç içinde yeni takipçiler bile edinirsiniz.

2- Araç ve mesaj mevzusu

Bu tabloda, mesaj; sizin anlaşmanız ve araç da şirketinizin varlık gösterdiği her sosyal medya platformu. Sonuçta en azından bir Facebook ve Twitter’da bir hesabınız olması önemli. Şirketinizin yaklaşan Groupon anlaşmasından önce mümkün mertebe network’ünüzü oluşturun. Bu sözleşmeyi açıkladığınız zaman, topluluğunuza da bu konuda hatırlatma yapın. Onlara ne kadar zaman kaldığını sürekli bildirin.

3- Düşük değerin sebebini bulun

Groupon gibi servislere karşı en güçlü argüman; markanızın değerine zarar verdiği iddiası. Bu iddianın doğruluğunu test etmek için sosyal medya kanallarınızı kullanın. Bu mecralarda konuyla ilgili dürüst ve şeffaf bir söylem kullanın. Hatta şöyle bir şeyler söyleyerek, insanları sohbete dahil bile edebilirsiniz: “Groupon ile bir anlaşma yapma noktasına geldik. Siz bunu nasıl değerlendirirsiniz?” Bu yöntemle, insanları karar alnma sürecine şeffaf bir yolla bağlamış olursunuz.

4- Bağlantıda kalmak için Grouponcuları bulun

Kupon programlarına katılırken bir şirketin en büyük sıkıntısı; bu yapıda buluştukları müşterilerin onlara nadiren dönüş yapması. Facebook veya Twitter’daki ‘Takip et’ ve ‘Beğen’ butonlarını kullanarak, bu müşterileri mağazanızın içine çekebilirsiniz. Veya sadece ‘Eğer bizi Facebook veya Twitter’da takip edersiniz, daha çok fırsat ve etkinlikten haberdar olabilirsiniz” şeklinde bir mesaj da yeterli olabilir.