Yaşam Tarzı İnternet 27 OCAK 2011 / 16:32

LinkedIn reklamverenlere üyelerinin özel bilgilerini açtı

LinkedIn üyelerinin özel bilgilerini reklamcılara açtı

Özellikle profesyonel çalışanların sosyal ortamda profil oluşturmasını hedefleyen LinkedIn platformu da reklamverenlere kullanıcıların iş tanımlarını, şirket ismini ve LinkedIn grup seviyesini sunmaya başladı. Sahi nedir bizim bu sosyal medyadan çektiğimiz?



Facebook ve benzeri sosyal ağlarda toplanan kişisel bilgilerin reklamcılara doğrudan satılmaya başlandığı günler geldi çattı. Son olarak bilgilerimizi satarak reklamverenlerin ilgisini çekmeye çalışan sosyal ağlar arasına eli yüzü düzgün bir yapı olarak bildiğimiz, düğmemizi ilikleyip kravatımızı takarak giriş yaptığımız LinkedIn de katıldı. Bu trend, IPTV gibi başka alanlarla da gelişerek büyüyerek devam ediyor.



Şimdi madem biz de açalım ağzımızı yumalım gözümüzü... Kullanıcılar kendilerine konularıyla ilgili reklam almaktan bir nebze olsun hoşnut olabilir, ancak kişisel bilgilerin bu şekilde pazarlanarak gelir elde edilmesi ne kadar etik bir modeldir? Ayrıca profil sahibinin bu gelirden bir pay alması gerekmez mi?



Kim kişisel bilgilerini “başkalarına satılabilsin, istatistikler oluşturularak onlar üzerinde fikir oluşturulabilsin” niyetiyle internette paylaşır ki?

YORUMLAR
Cumhur Küçükkahveci 28 OCAK 2011 / 19:58 0 0
Çıkarsınız bu gruptan, gider facebook'ta "limited profil" kullanırsınız. Sizi değerlendirme dışı bırakırlar olur biter. Sosyal Medya, adı üstünde bir oluşum ve biz bunu yeterince kullandığımızda değeri artarak bize yansıyacak. MARKA farklılığın kaliteyle buluşmasıdır... Her insan bir markadır... Çünkü her insan farklıdır... Markanıza, yani kendinize yatırım yapın... Sosyal Medya bunun için size çanak tutuyor. E bırakın bu çanağı tutanlarda bir nebze faydalansınlar değil mi ama???