Yaşam Tarzı İnternet 07 MART 2013 / 10:11

Kadınlar online ortamda en fazla kıyafet satın alıyor

Kadınlar online ortamda en fazla kıyafet satın alıyor

Groupon Türkiye'nin yaptığı araştırma kadınların online ortamdaki alışveriş alışkanlıklarını ortaya koyarken, kadınların internet üzerinde alışveriş yapmayı tercih etmelerindeki en önemli sebep olarak seçeneklerin fazlalığı göze çarpıyor. 

 



E-ticaret sitelerinde sunulan seçeneklerin fazlalığı kadınları online alışverişe yönlendiriyor. Ankete katılan kadınların yüzde 45’i fazla seçenek bulabildikleri için e-ticaret sitelerinden alışveriş yaptıklarını belirtti. Groupon Türkiye’nin araştırmasına göre, online alışverişte kadınların en çok dikkat ettikleri şey ise kalite. “Ne sıklıkla online alışveriş yapıyorsunuz?” sorusuna, ankete katılan kadınların yüzde 54’ü “ara sıra”, yüzde 28’si “çok nadir”, yüzde 16’sı “çok sık”, yüzde 2’si ise “hiç yapmıyorum” yanıtını verdi.

Groupon Türkiye’nin araştırmasına göre, online alışverişte kadınların çoğunluğunun en çok dikkat ettikleri şey ise kalite. “E-ticaret sitelerinden alışveriş yaparken en çok neye dikkat ediyorsunuz?” sorusunda, ankete katılan kadınların yüzde 35’i “kalite”, yüzde 24’ü “güvenlik”, yüzde 24’ü “marka”, yüzde 17’si ise “fiyat” şıkkını işaretledi.

Groupon Türkiye’nin yaptığı ankete göre kadınların çoğunluğu e-ticaret sitelerinden en çok kıyafet satın alıyor. “E-ticaret sitelerinden en çok hangi ürünü satın alıyorsunuz?” sorusuna yanıt veren kadınların yüzde 42’si “kıyafet”, yüzde 19’u “teknoloji ürünleri”, yüzde 13’ü “takı”, yüzde 13’ü “kozmetik ürünler”, yüzde 10’u “ayakkabı”, yüzde 3’ü ise “çanta” şıkkını işaretledi. Ayrıca, anketi yanıtlayan kadınların çoğunluğu, e-ticaret sitelerinde sunulan ürünlerin ortalama fiyatlarının 20-50 lira arasında olduğunda, alışverişin daha cazip hale geldiğini belirtti.

“En son ne zaman bir e-ticaret sitesinden alışveriş yaptınız?” sorusuna ise ankete katılan kadınların yüzde 53’ü “geçen ay içinde”, yüzde 16’sı “bu hafta”, yüzde 13’ü “bu ay içinde”, yüzde 13’ü “2 hafta içinde”, yüzde 5’i ise “bugün” yanıtını verdi.

Kullanıcılarının yüzde 70’i kadınlardan oluşan Groupon Türkiye, kampanyalarının çeşitliliği ve özellikleriyle cazip avantajlar sunuyor. Groupon Türkiye’de kadın kullanıcılar özellikle, ev ve mutfak aletleri ile güzellik kategorilerindeki kampanyalara yoğun ilgi gösteriyorlar.