Yaşam Tarzı İnternet 08 ŞUBAT 2012 / 13:23

İnternetin şifreleri çözüldü

TNS Digital Life Araştırması, tüm dünyada internet kullanıcılarının yüzde 93’ünü temsil ediyor ve dijital dünya ile ilgili bir çok bilgi ve ipucu veriyor.  



TNS Teknoloji ve Medya Direktörü Dirk Steffen, araştırmanın 4 temel üzerine kurulduğunu, bunların: Kullanıcılara ulaşmak, tüketicilere ulaşmak, marka savunucularını belirlemek ve müşteriler olduğunu söyledi. Bu temeller doğrultusunda olaya bakıldığında ortaya çıkan sonuçlar gerçekten ilginç. Araştırmada, 60 ülkede aylık toplam bir milyar 938 milyon 59 bin 98 kişinin çevrimiçi olmasının yanı sıra bir milyar 627 milyon 969 bin 642 kişinin sosyal paylaşım sitelerini kullandığını ortaya çıktı. Ayrıca bir milyar 577 milyon 580 bin 106 kişi satın alacağı ürünü ve hizmetleri araştırmak için interneti kullanıyor.

TNS Türkiye Genel Müdürü Arzu Kumar, araştırmanın hem küresel hem de Türkiye pazarındaki internet kullanıcılarının tutumlarını, davranışlarının gelişimini, yönünü ve hızını takip edebilmeleri adına büyük önem arz ettiğini vurguladı. Bunun yanı sıra “büyüme fırsatlarını” görme imkanı da tanıdığını söyledi.

Steffen ise, katılan 60 ülkeye kıyasla, Türkiye’nin internet girişimlerinin orta düzeyde olmasına rağmen, dijital büyüme yönünden daha yüksek bir ivme yakaladığını söyledi. Türk kullanıcıların yüzde 71’nin her gün internete girdiğini ve eğlenceye yönelik olduğunu da sözlerine ekledi.



Cep telefonundan internete en çok, trafikte geçirilen saatlerde giriliyor

Türk halkının yüzde 22’sinin cep telefonundan internete girdiğini, en çok girilen saatlerin ise, işe gidilen ve işten dönülen saatler ya da gece uykuya dalmadan önceki saat dilimleri olduğunu ortaya koyuyor. Bir çok insan gece uyumadan önce sosyal mecraları “son kez” kontrol ediyor.

Sosyal mecralarda “marka” arkadaşlığına yönelen Türk halkı, temel motivasyonunu markalardan kazanacağı “promosyonlardan” alıyor.

Dijital Life bu araştırma ile internet kullanıcılarını 6 grupta sınıflandırdı:

Lokomotifler: Daha çok gençlerden oluşan bu kitle, internet hayatının büyük bir parçası. Her fırsatta, özellikle de cep telefonundan internete bağlanıyorlar. İnterneti çok çeşitli amaçlarla kullanıyorlar.

Konuşkanlar: İnternet dışında anlatamadıklarını ve yaşayamadıklarını internet üzerinde yapmak isteyen kesim. “Klavye delikanlıları” da diyebiliriz. Kendilerini internet üzerinde ifade etmekten hoşlanıyorlar.

Bilgi Arayanlar: Bu grup son gelişmelerden haberdar olmayı amaçlıyor. Her türlü bilgiye ulaşmanın yanı sıra internette markalarla ilgili yazılanları da takip ediyorlar.

Ağ Kuranlar: İnterneti sosyal ilişkilerini kurmak ve sürdürmek amaçlı kullanıyorlar. Genellikle evden bağlanan bu kesim, hayatını çok yoğun yaşayan ve sosyal ilişkileri için zaman ayıramayan insanlardan oluşuyor.

Hevesliler: İnternette henüz yeni varolmaya çalışan bu kesim internet kafeden, evden ya da cep telefonundan internete giriyor. Dijital dünyada kendilerine bir yer ve amaç yaratmak istiyorlar.

İşlevsel bir araç olarak kullananlar: E-postalarına bakanlar, haberleri takip edenler ve alışveriş yapanlar bu gruba giriyorlar. Genelde yaşlı kesimin oluşturdu bu grup, sosyalleşmekten ziyade işlevselliğe önem veriyor.