Yaşam Tarzı İnternet 22 TEMMUZ 2011 / 17:36

İngiltere evde 5 gün koli bekliyor

İngiltere’de yapılan bir araştırma, çevrimiçi alışverişin yaygınlaşmasının önündeki en büyük engelin ne zaman ulaşacağı belli olmayan siparişler olduğunu ortaya koydu.



Guardian gazetesinin haberine göre, Co-operative Electrical tarafından 3 bin kişi üzerinde yapılan bir anket çalışmasının sonucunda, internet üzerinden alışveriş yapmanın en büyük sıkıntısının tam olarak ne zaman teslim edileceği belli olmayan paketler olduğu ortaya çıktı.

Katılımcıların yüzde 90 gibi büyük bir çoğunluğu, iş günlerinde evde oturup tüm gün paket beklemenin alışverişin en sıkıntılı kısmı olduğunu düşünüyor. Ankete göre, katılımcıların yaklaşık yüzde 30’u, ailesinden birine veya bir arkadaşına, siparişi alabilmek için ‘evde ağaç olma’ teklifi sunmak zorunda kaldığını belirtti.

6 ayda 31 milyar pound

İngiltere’de çevrimiçi alışveriş yapanlar yılın ilk yarısında 31 milyar doların üzerinde para harcadı. Bu rakam geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre 5 milyar pound daha fazla. Ancak müşteriler imza karşılığı teslim edilmesi zorunluluğu olan paketler dışındaki şeyler için evde birini bulundurmak zorunda. Alışveriş siteleri genelde bedava gönderim hizmeti sunsa da bu paketin ulaşması bir haftayı bulabiliyor. (Üstelik ne zaman geleceği belirsiz.)

Anketin sonuçlarına göre çevrimiçi müşteri sırf bu belirsizlik yüzünden her yıl ortalama 5 gün kaybediyor. Öte yandan mağazalar için de bu olayı çözmek gerçekten zor. Zamansız trafik kazaları, adres değişiklikleri ve yol yapım çalışmaları, teslimat zamanını tam olarak belirlemek konusundaki en büyük sorunlardan sadece birkaçı.