Yaşam Tarzı İnternet 10 ARALIK 2015 / 12:19

IBM’in sosyal medya üzerinden başlattığı kampanya felaketle sonuçlandı

Görsel ve işitsel olarak neredeyse her gün takip ettiğimiz, takip etmesek bile etrafımızdan duyduğumuz bir kalıp haline gelen sosyal medyanın hayatımızdaki etkisi yadsınamaz.

Sosyal medya üzerinden yapılan kampanyaların ne kadar büyük etkiler yaratabildiğini biliyoruz. IBM’de kadınları bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarında öne çıkarmaya ve bu alanlara yönlendirmeyi hedefleyen #HackAHairdryer  kampanyasıyla yakın zamanda karşımıza çıkmıştı. İyi niyetli olarak yola çıkan kampanya, sosyal medyada kontrolden çıkarak; cinsiyet eşitliğini vurgulamak yerine, cinsiyet ayrımcılığını destekleyen bir hal aldı.

Kampanyanın twitter hesabından atılan tweette yanlış etiket kullanılınca, kampanya büyük bir kamuoyu tepkisiyle karşılaştı. Kadınları teknoloji alanında kariyer yapmaya teşvik etme amacı taşıyan  kampanyanın, gelen tepkiler üzerine tamamen hedefinden şaştığı açıklamasını yapan IBM, tweeti yayından kaldırarak; kampanyayı sonlandırdı.


Bu tür kadınların teşvik edilmesini amaçlayan kampanyaların ardındaki sorunlara değinen Birleşik Krallık Ulusal Bilim Eğitimi Merkezi’nde Toplum Örgütlemesi ve Araştırması Yöneticisi olan Emily Schoerning konuyla ilgili şu açıklamaları yaptı:"Basmakalıp cinsiyetçi yaklaşımlarla bilimi toplumunu yüzde 50 ile sınırlandırmak ve bu sınırlandırmayı 'bilimin kızlaştırılması' gibi daha da kötü argümanlarla yıkmaya çalışmak gerçekten etkisiz bir yöntem. Bunun üstesinden gelmek için 'bilimin kızlaştırılması' gibi terimleri kullanmayı ve bilim anlayışını ırk, cinsiyet ve cinsel tercih gibi kalıplarla sınırlandırmayı bırakmalı ve çevremizde neler olup bittiğini anlamaya meraklı ve tutkulu insanları teşvik etmeliyiz. Bunu yapmak için de bütün çocukları ve insanları ayırt etmeksizin teşvik etmeliyiz."