Yaşam Tarzı İnternet 06 EKİM 2009 / 07:06

IBM, Lotus ürünleriyle başarıya koştu

Forrester Research'ün 2009 yılı 3. çeyrek araştırmasına göre IBM, dünya çapında 3.1 milyar dolar olan kurumsal işbirliği pazarında, toplamda 15 bin 421 müşteri ile ilk yarıyılı rakiplerinin önünde tamamladı.

Forrester Research'ün 2009 yılı 3. çeyrek araştırmasına göre IBM, dünya çapında 3.1 milyar dolar olan kurumsal işbirliği pazarında, toplamda 15 bin 421 müşteri ile ilk yarıyılı rakiplerinin önünde tamamladı.


IBM, yaptığı açıklamayla Lotus ürün ailesinin geçtiğimiz altı aylık dönemde rakipleri karşısında üstünlük sağladığını duyurdu. Yapılan açıklamaya göre birçok IBM müşterisi Lotus seçeneklerini gözden geçirerek yeni çözümleri firmalarının yazılım porftföylerine ekledi.

Konu hakkında yorum yapan IBM Lotus Satış Yöneticisi Ülkü Ceylan şunları belirtti: "IBM, gerek dünyada gerek Türkiye'de çok geniş kurumsal müşteri portföyüne sahip. Bu kadar geniş bir yelpazeye çözüm sunmak konusunda Lotus'un rakipleri karşısında ciddi bir avantajı var. Gerek kendi uygulamalarını kullanmak gerekse açık kaynak koduna sahip ve firmaların ekonomik olarak zorlanmayacakları yazılımlar, Lotus ürün ailesinde yer alıyor. Geçtiğimiz dönemde rakipleri karşısındaki IBM başarısının ardında, bu sebeplerin var olduğunu düşünüyoruz."