Yaşam Tarzı İnternet 01 AĞUSTOS 2012 / 15:14

Hisseleri düşen Facebook çıkışı mobilde arıyor

Son zamanlarda kendi markasını taşıyan bir akıllı telefon üreteceği konuşulan sosyal medya sitesi Facebook, mobil kullanıcı sayısında yüzde 23’lük artış yakaladı.



En son hazırlanan 10-Q dokümanına göre Haziran ayında sadece mobil cihazlar üzerinden 102 milyon kişinin ulaştığı Facebook, bir önceki rapora göre 20 milyona yakın artış yakaladı. Site, Haziran ayında toplam 543 milyon aktif mobil kullanıcı sayısına erişirken, bu sayının neredeyse yüzde 20’lik kısmını sadece masaüstü kullanmayan kullanıcılardan oluşuyor.

Mobil tarafta bu gelişmeler yaşanırken, site masaüstü kullanıcı sayısında yatay bir seyir izlemeye başladı. Genel tabloya bakıldığında geçtiğimiz yıla göre yüzde 29 oranında kullanıcı erişimi artışı yaşarken, ABD’de de bu oran yüzde 10 civarında seyretti. En dikkat çekici artış yüzde 146 ile Brezilya’da yaşanırken, bir diğer gelişmekte olan ülke olan Hindistan’da durum Brezilya’dakine benzer şekilde gelişiyor. Ülkedeki aktif kullanıcı sayısı bir önceki yıla göre yüzde 84 oranında artış yaşadı.

Ortaya çıkan sayılara bakıldığında, Facebook kullanımının yavaş yavaş mobil cihazlara kaymaya başladığı görülüyor. Sitenin gelirlerinin çoğunu reklamların oluşturduğu düşünüldüğünde, bu pek de iyiye işaret değil. Zira sitenin mobil versiyonu ve uygulamaları reklam açısından oldukça zayıf bir profil sergiliyor. Özellikle son 1 yıldır yaptığı geliştirmelerle gündemden düşmeyen sitenin, bu konuyu da görmezden gelmeyeceği kesin.