Yaşam Tarzı İnternet 23 ARALIK 2011 / 18:25

Harvard Üniversitesi tespit yaptı: 'Sosyal medya beğeni ve tercihleri sanıldığı kadar çok etkilemiyor'

"Sosyal medya beğeni ve tercihleri çok etkilemiyor"

Elbet bunda sosyal medyayı kullanan herkesin çıkaracağı bir ders vardır.



Son zamanlarda sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla birlikte, birbirini tanıyan insanların bu platformlar üzerinden etkileşime girmesinin ortak beğenileri de yeniden şekillendireceğine dair bir inanç var. Hatta sosyal medya üzerinden pazarlama planları yapan ve uygulayan birçok şirket bu gerçek ışığında hareket ediyor.

Yoksa varsayım mı demeliydik?

Harvard Üniversitesi'nin kolej öğrencileri üzerinde 4 yıl boyunca gerçekleştirdiği çalışmanın sonuçları, bunun çoğu zaman doğru olmadığına işaret ediyor. Diğer bir deyimle arkadaşınızın neyi beğenip paylaştığı, sizin beğenilerinizi düşündüğünüz kadar çok etkilemiyor.

Elbette ki bunun istisnaları da var ama görünen tablo bu. Bundan da sosyal iletişimde karar verme ve fikir değiştirme süreçlerinin birilerinin bir şeyleri beğenmesinden çok daha karmaşık bir doğası olduğunu sonucu ortaya çıkıyor.

Gel gelelim, habere detaylı olarak yer veren TechCrunch editörleri bunun tersine inanmış olacak ki metodolojiden hedef kitleye kadar birçok yorum getirmişler ve haberin neredeyse tamamını anlatılanlara inanmama üzerine kurgulamışlar. En çok üzerinde durdukları konu da sosyal medya üzerindeki etkileşimin de sürekli bir değişim içinde olduğu ve hedef kitle içindeki süper bağlantılı kişilerin veya aktivite sıklığı gibi parametrelerin göz ardı edildiği.

Ha ama katıldıkları bir nokta var, o da sosyal medya üzerinde var olan etkileşimin biraz yüzeysel kaldığı ve çok fazla alt kırılım ortaya koyamadığı yönünde.

Açıkçası biz, ya da en azından BTnet.com.tr yayın yönetmeni olarak ben araştırmanın ortaya koyduğu sonuçlar konusunda o kadar da şahin bakışlı değilim. Kendi yaş profilim ve bakış açım çerçevesinde kolej öğrencilerindeki gözlemlere benzer sonuçları paylaştığımı da söyleyebilirim.

Haberin linki yukarıda mevcut. Kendi açınızdan objektif bir değerlendirme yapmak ve sonuçları kendi bakış açınızla yorumlamak isterseniz araştırmanın detaylarını bu adreste bulabilirsiniz.