Yaşam Tarzı İnternet 11 NİSAN 2011 / 16:55

Google’da yeni dönem başladı

Google'da yeni dönem başladı

Larry page’in gelişiyle bir haftada yeni bir yapıya bürünen Google’ın yeni stratejisi de sosyal ağlar üzerine kurgulandı.



Jonathan Rosenberg’in ayrılmasından birkaç gün sonra CEO görevine gelen Larry Page geldiği hafta içerisinde yeni organizasyon şemasını belirleyerek çalışmalara hız verdi. Page’in tüm çabası internet devini hız ve yenilik konusunda eski günlerindeki canlılığa kavuşturmak.

Page ilk olarak Google’ın iç çalışma şemasını çıkararak işlerin nasıl yürüdüğünü anladıktan sonra önemli yöneticileri ürün gruplarının başına koydu. Mobil, sosyal medya, Chrome, Youtube, arama ve reklam bölümlerinin başındaki yöneticiler bundan sonra doğrudan Page’e rapor verecek. Bu sayede yöneticiler daha esnek ve yetkili olacak, her karar için komite kararını beklemek zorunda kalmayacak.

[caption id="attachment_23148" align="alignleft" width="255" caption="Google CEO'su Larry Page şirketi artık Steve Jobs gibi yönetecek"][/caption]


İkramiyenin yüzde 25’i ‘sosyal’ başarıya bağlı


Yeni CEO Larry Page çalışanlarına gönderdiği bir bilgi notuyla yıllık ikramiyelerin yüzde 25’lik bölümünün Google’ın gelecek yıl içerisinde ‘sosyal’ alandaki gücüne bağlı olduğunu açıkladı.

1000 dolar ikramiye ve yüzde 10 maaş artışı standardını kaldırarak bu yeni sistemi getiren Page: “Bu ortak bir efor olacak, bu nedenle herkesin bunun arkasında durması gerekiyor” dedi.

 


Google Cuma gününe dikkat et!


‘Sosyal’ tarafı daha çok kullanmaya niyetli olan ve tüm planlarını buna göre yapan Google ve çalışanları ne kadar ‘sosyal’leşirse o kadar kazanacak. ‘Sosyal’leşmenin ardındaki gerçeklerden biri de kullanım alışkanlıklarını iyi belirlemek.

Cuma günü sadece hafta sonunun habercisi olduğu için sevdiğimiz bir gün değil. Yapılan yeni araştırmaya göre, Cuma günleri sosyal platformlarda durum değişikliklerinin ve tweet’lerin en yoğunlaştığı gün.

Buddy Media, 200’ün üzerinde Facebook kullanıcısının sayfalarını 14 gün takip etti. Ortaya çıkan sonuçlar Perşembe ve Cuma günlerinde sosyal platformdaki aktivitenin diğer günlerden yüzde 18 daha fazla olduğunu gösterdi. Twitter CRO’su Adam Bain de Cuma gününün en çok ‘tweet’lenen gün olduğunu belirtti.