Yaşam Tarzı İnternet 23 MAYIS 2011 / 13:39

Google: "Reklam gelirleri katlanarak artacak"

Google: "Reklam gelirleri katlanarak artacak"

Google’ın görüntülü reklam işinin başındaki isim, grafik online reklam, dijital video, mobil ve diğer arama-dışı formatlara yapılan harcamaların gelecek birkaç yıl içinde katlanarak artacağı tahmininde bulundu.

Google’ın görüntülü reklam ürünleri başkan yardımcısı Neal Mohan’a göre bunun sebebi, internetin diğer medyadan payına düşen pazarlama gelirlerini hala tam anlamıyla elde edemiyor olması.

Mohan’a göre milyarlarca dolar değerindeki reklamlar otomatize edilmiş ‘gerçek zamanlı teklif’ teknolojisi ile hayata geçecek. Bu teknoloji, medya ajanslarının faaliyetlerini değiştirecek. Financial Times’a konuşan Mohan, “Bizce, Google’ın da katılmasıyla tüm görüntülü reklam pastasını büyütebiliriz. Bizim çözmeye çalıştığımız temel sorun ise 24 milyar dolarlık bir sektörden, birkaç yıl içinde 200 milyar dolarlık bir sektör yapısına nasıl ulaşabileceği” diyor.

Dijital reklam pazarı Mohan’ın verdiği bilgiye göre, televizyonun internet teknolojisi ile etkileşimi gibi offline medyanın dönüşmesinin de etkisiyle, 200 milyar dolardan bile fazla bir değere sahip olabilir. DoubleClick’te işlem gören reklam hacminin geçtiğimiz yıl üç kat arttığını hatırlatan Mohan, “Gerçek zamanlı teklifler kadar hızlı bir teknolojiyi bu kadar kolay adapte olunmasını beklemiyordum” dedi.

Gerçek zamanlı teklif sistemine geçilirse reklam gelirlerinin yüzde 188 artması öngörülüyor

Gerçek zamanlı teklif, bir reklamı gören kullanıcıya, ilgisine, konumuna veya günün hangi zamanında olunduğuna göre daha uygun reklamın gösterilmesini sağlıyor. Hem de reklamın görüntülendiği internet sitesinin içeriğine bağlı olunmaksızın…

Borsa benzeri bir ortamda yayıncılar, satılmamış reklam alanlarını, son dakikada onları hedefleyebilen isteklilere sunabiliyor. Teklif yapısı, algoritmalara ve önceden saptanmış kurallara bağlı olarak, otomatik olarak hayata geçiyor. Bu kurallar ne kadar reklamverenin harcamaya hazır olduğu ve ulaşmak istedikleri kullanıcı profiline bağlı oluyor.



Bu alanda gelişimin devam edeceğini söyleyen Mohan, “Bu değişim hem yayıncıları hem de ajanslara kazandıracak. Google’nın yaptığı bir çalışmaya göre, bu reklam değişimi yapısına katılmanın sonucu olarak yayıncılar, gelirlerinde yüzde 188 oranında artışla karşılaştı, Bu tarz bir sistem eğer yaygın bir biçimde hayata geçirilirse, online bir reklamı satın alma maliyetini daha da düşürür” dedi.

Google’ın görüntülü çalışmaları YouTube’u da kapsıyor ve yıllık 2,5 milyar dolardan fazla değere sahip. Hem de Enders analistlerinin, söz konusu gelirin bu yıl Facebook uygulaması tarafından geçileceği yönündeki tahminlerine rağmen… Mohan da, sosyal işaretlerin ve sosyal reklam formatlarının, görüntünün ilginç bir yapısı olacağını belirterek, Google’ın ‘+1’ ile Facebook’un ‘Beğen’ rekabetinin bu yıl reklamlarda daha da ön plana çıkacağını hatırlattı.
ETİKETLER : adwords Google reklam