Yaşam Tarzı İnternet 01 MART 2012 / 18:27

Google: "Değişikliğin amacı gizlilik politikalarımızın rahat anlaşılması"

1 Mart itibariyle gizlilik politikasını sadeleştiren Google’ın Ürün ve Mühendislik Gizlilik Politikaları Direktörü Alma Whitten, kişisel bilgilerin kullanıcı istediği dışında reklam verenler ile paylaşılması veya satılması da söz konusu olmadığını dile getirdi.



Whitten, “Değişikliğin temel amacı gizlilik politikalarımızı kullanıcılarımız için daha anlaşılabilir kılmak ve onlara daha iyi bir Google tecrübesi yaşatabilmek” dedi.

Yazdığı mektupta Google’da işe başladığı 2003 yılından bu yana gizlilik politikaları ve servis güvenliği üzerinde çalıştığını vurgulayan Whitten,  "Bu yıl Ocak ayında, gizlilik politikalarımızda bazı değişikliklere gideceğimizi duyurduk ve bugün bu değişiklikler aktif olacak. Bu güncellemenin kullanıcılarımız için çok önemli olduğunu bildiğimizden bugüne kadar onlarla yaptığımız en geniş kapsamlı iletişimi kurarak, ürünler bazında bu değişiklikleri anlaşılır kılmayı hedefledik. Google arama özelliklerini kullandıklarında bilgilendirmeler yaptık, e-posta ile iletişim kurduk. Eğer bir Gmail, Youtube veya başka bir Google servisini kullanıyorsanız bu değişiklikleri mutlaka duymuş olmalısınız" şeklinde konuştu.

Bu güncelleme ile ilgili kullanıcıların birçok soru işareti olmasını doğal karşılayan Whitten, "Çünkü gizlilik çok önemli bir konu. Ancak bu değişiklikle ilgili bazı yanlış anlaşılmalar söz konusu. Bu değişikliğin temel amacı gizlilik politikalarımızı kullanıcılarımız için daha anlaşılabilir kılmak ve onlara daha iyi bir Google tecrübesi yaşatabilmek" açıklamasında bulundu.

Google Ürün ve Mühendislik Gizlilik Politikaları Yöneticisi değişimin temel hedeflerini sadelik ve daha iyi bir hizmet sunmak olarak sıraladı.

"Kullanıcı gizliliğine yaklaşımımız değişmedi"

Bu süreçte kullanıcı gizliliğine yaklaşımımızda herhangi bir değişim söz konusu olmadığını belirten Whitten, kullanıcı bilgilerini toplamaya yönelik bir eğilimlerinin olmadığını vurguladı. Kişisel bilgilerin reklam verenler ile paylaşılması veya satılması da söz konusu olmadığına değinen Whitten, "Sadece kullanıcıların izin verdiği ölçüde bilgilerinin servislerimiz arasında bağlantısını kurarak daha iyi bir web tecrübesi yaşamalarına imkan tanımayı hedefliyoruz. Eğer bilgi paylaşımının bu tecrübeyi yaşamanız için gerekli olmadığını düşünuyorsanız, arama, harita veya YouTube’a kayıt olmadan da kullanma imkanına sahipsiniz" dedi.

Kullanıcıların bilgilerini paylaşmaması için yapması gerekenleri açıklayan Whitman, "Eğer giriş yaptıysanız, birçok gizlilik aracımızı kullanarak bilgi paylaşımlarınızı kontrol edebilirsiniz. Örneğin arama ve YouTube geçmişinizi kapatabilir, Google ağında gösterilen reklamların gösterimini kontrol edebilirsiniz. Farklı hesaplardaki bilgilerinizi ayırabilirsiniz" ifadelerini kullandı.