Yaşam Tarzı İnternet 24 NİSAN 2012 / 12:42

Google AdWords'ün tam sürümü yayında

Google YouTube AdWords gelişiyor

Google, daha önce beta sürümünü yayınladığı YouTube AdWords uygulamasının tam sürümünü yayınladı.



Tam sürümde bir dizi değişiklik bulunuyor. Markalar beta sürümde olduğu gibi reklam içeriğinin tamamının kullanıcı tarafından izlenmesi durumunda ücret ödeyecekler. Reklamın ilk 30 saniyelik kısmını izleyenler için reklam verenler hiç bir ücret ödemeyecekler.

Uygulamanın en verimli yanlarından biri, reklamın ulaşmasını istediğiniz hedef kitleyi tespit edebilen bir sisteme sahip olması. Kitlenin ilgisini çekecek anahtar kelimelerle ürünü kategorize ederek videonun daha çok kişiye ulaşmasını sağlamak mümkün hale geldi. Örneğin, müzik enstrümanlarıyla ilgili bir reklamınız varsa, ürünü müzik temalı videoların arasına ekleyerek hedef kitlesine daha rahat ulaşması sağlanabiliyor.

Sistem kullanıcılarına, Google’ın kendine has ölçüm araçları ile ne kadar arandıklarını ve izlendiklerini verimli bir şekilde sunuyor. Bunun yanı sıra bu tarz konularda acemi olan kullanıcılar ve yardım almak yerine bireysel olarak işi halletmeyi seven kullanıcılar için hazırladığı YouTube Advertiser Playbook ile bu kullanıcıları imdadına yetişiyor. Bu rehber sayesinde kullanıcılar içerik nasıl oluşturulur, reklam nasıl yapılır gibi soruların cevabına rahatlıkla ulaşabiliyorlar.

Google YouTube AdWords ile ilgili kısa bir videoyu aşağıdaki bağlantıdan izleyebilirsiniz.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rJ_aKjy0wjs[/youtube]