Yaşam Tarzı İnternet 16 MART 2012 / 13:14

Gerçekler kaybettirmeyecek, hatta fırsat olacak

Çin’de Weibo’da uygulanacak yeni ‘gerçek-kimlik’ kuralları, ülkenin en popüler mikroblog platformunu reklamverenler için de daha çekici hale getirecek. Çünkü Sina Corp. yılın ilerleyen döneminde ürününden gelir elde etmeyi hedefliyor.



Cuma günü itibariyle Beijing merkezli Weibo kullanıcılarının çevrimiçi mesaj bırakabilmek için kendi gerçek kimlikleriyle kayıt yapması gerekecek. Shanghai ve Guangzhou gibi diğer büyük şehirlerde de benzer kuralların uygulanması bekleniyor.

Reuters’in haberine göre, bu girişim kullanıcı girişlerinde sert bir düşüşe yol açmayacağı ve hatta reklamverenlerin ilgisini artırabileceği tahmin ediyor. Zira gerçek kimlik odaklı kurallar istenmeyen hesapları ortadan kaldıracak ve Sina’ya da benzersiz bir kullanıcı bilgisi sunarken, Sina da bu platformu para basan bir yapıya dönüştürebilecek.

Çin’in Twitter’ı olarak tanımlanan Weibo, kullanıcılara kısa mesaj gönderme, sistemde başkalarını takip etme ve başkalarınca takip edilme imkanını sunarken, analistlerin tahminine göre değeri de 4,5 milyar dolar. Çin’de online reklam pazarı geçtiğimiz yıl yüzde 57 büyüyerek 51,2 milyar yuana, yani 8,1 milyar dolara ulaştı ve geleneksel gazete reklamcılığını geçmeyi başardı. Bu arada Sina, Baidu Inc, Google China ve Taobao’dan sonra dördüncü büyük reklam platformu.

Markalar kullanıcılara hedefli reklamlarla ulaşacak

Sina’ya girişte kullanıcıların kişisel bilgilerini vermesini gerekli kılan yeni düzenlemeler şirketin hedefli reklam yoluyla kullanıcılara ulaşmasını ve onlardan veri toplamasını sağlayabilecek. Analistlere göre, bu yeni kurallar, büyük markaların Weibo’da reklam verme ilgisini de artıracak. Gerçek kimlikle giriş kuralları, sahte hesapların da devre dışı kalmasını sağlayacak.

Gerçek kimlik kuralları 16 Aralık’ta Beijing hükümeti tarafından ilk açıklandığında, Sina hisseleri de hızlı bir düşüş sergilemişti. Bu panik havasının sebebi ise, söz konusu kuralların platformdaki tartışmaları kısırlaştıracağı ve katılımı azaltacağı endişesiydi. Fakat analistlere göre, bu kurallar platformun popülaritesini ne orta ne de uzun vadede fazla olumsuz etkilemeyecek.

Öte yandan Çin, sürekli asılsız dedikodular yaymakla suçladığı mikroblogları hedef alıyor. Twitter, Facebook gibi sosyal ağları engellediği gibi, sosyal istikrarın devamlılığını sağlamak için bunları yaptığını sürekli vurguluyor. Bu gerekçelerin bir sonucu olan gerçek kimlik odaklı uygulamanın ise kullanıcı platformlarına etkisinin sınırlı kalması bekleniyor.