Yaşam Tarzı İnternet 19 NİSAN 2012 / 09:44

Gelecekte dijital dünyayı yaratıcı içerikler şekillendirecek

Sektörün önemli fikir liderlerini, marka ve şirket yöneticilerini, sektör çalışanlarını, bu alana yatırım yapanları ve yatırım yapmak isteyenleri bir araya getiren "Dijital Dünyanın 10 Altın Yılı ve Geleceği" başlıklı konferans gerçekleştirildi.



17 Nisan Salı günü düzenlenen konferansta DorukNet Genel Müdürü Gökhan Erkman, Webrazzi’nin kurucusu Arda Kutsal, ComScore’dan Ahmet Damgacıoğlu, girişimci Ersan Özer, Hürriyet İnternet Grubu Başkan Yardımcısı Erhan Acar, Campaign Türkiye Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Tolga Tuna görüşlerini katılımcılarla paylaştılar.

Açılış konuşmasında DorukNet olarak 19 yılı geride bıraktıklarını vurgulayan Gökhan Erkman, Altın Örümcek Web Ödülleri fikrinin 10 yıl önce ortaya çıktığını söyledi.Erkman, 10 yıl önce bine yaklaşan başvuru sayısının bugün 5 bine yaklaştığını ifade etti.

Konferansta söz alan Webrazzi’nin kurucusu Arda Kutsal, yabancı yatırımcıların son dönemde çok ciddi bir şekilde arttığını söyledi. Kutsal, 2012 yılında e-ticaret pazarında yüzde 50’lik bir artış beklediğini paylaşırken, internet dünyasında basit düşünmenin şart olduğunu vurguladı. Arda Kutsal, internette içeriğin ve mobil cihazların öneminin artmasıyla birlikte görselliğin her zaman olduğundan daha da önemli hale geldiğini belirtti.

Facebook’un başarısına değinen Kutsal, bu mecranın başarısının temelinde en büyük fotoğraf paylaşım platformu olmasının etkin olduğunu ifade etti. Kutsal, Instagram’ı satın alan Facebook’un geleceği görsellikte gördüğünün altını çizdi.

Türkiye’de internet oyun oynamak için kullanılıyor

Konuşmasına internetteki pazarlama dünyasını ve bu dünyanın önemini rakamlarla ortaya koyarak başlayan ComScore’dan Ahmet Damgacıoğlu, internetin yakın gelecekte televizyonun ardından ikinci mecra olacağını söyledi. Damgacıoğlu dünyada 1,4 milyar internet kullanıcısı olduğunu ve insanların zamanlarının yüzde 20’ye yakınını sosyal ağlarda geçirdiğini söyledi. Damgacıoğlu, Türkiye’de interneti en çok gençlerin kullandığını ve internetin en çok oyun oynamak için kullanıldığını söyledi.

Konferansta söz alan Ersan Özer, internette başarılı olmanın özgün ve yaratıcı fikirlere bağlı olduğunun altını çizdi. İnternet girişimlerine değinen Özer, iyi fikir ve başarılı uygulamaların genelde çok küçük internet yatırımcılarından çıktığını vurguladı.



Aynı konuya değinen Hürriyet İnternet Grubu Başkan Yardımcısı Erhan Acar, internette özgün içeriğin yeni dönemde en önemli unsur olacağının altını çizdi. Acar, son dönemde kullanıcı içeriklerinin oluşturduğu ekonominin önemini vurguladı. Yaşanan süreci doğru okumanın altın değerinde olduğunu söyleyen Acar, bunu beceremeyen medya kuruluşlarının oyunun dışında kalacağını söyledi. Türkiye’nin okumaktan ziyade izlemeyi yeğlediğini belirten Acar, TV izleme oranının yüzde 95 seviyesinde olduğunu ortaya koydu. Acar, günde 200 video izlendiğini ve bu oranın gün geçtikçe arttığını vurguladı.

Pazarlama iletişiminde bir bilinç değişimi yaşanıyor

Pazarlama iletişimine değinen Campaign Türkiye Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Tolga Tuna, Türkiye’nin pazarlama iletişiminde dünyanın çok gerisinde olduğunu belirtti. Tuna, Türkiye’nin inovasyon ve yaratıcılığa ayak dirememesi gerektiğini söylerken, bilinç değişiminin şart olduğunu ifade etti.  Yaşanan bilinç değişiminin dijital dünyada yaşanan gelişmelerin küçük oyuncuların ve girişimcilerin önünü açtığını dile getiren Tuna, kurumların dijital dünyayı anlamak ve kavramak zorunda olduğunun altını çizdi.