Yaşam Tarzı İnternet 02 NİSAN 2012 / 08:17

Fikri paylaşıp alışveriş yapma zamanı geldi

Fikri paylaşıp alışveriş yapma zamanı geldi

Sosyal ağlar ve e-ticaretin birleşimi olan sosyal alışveriş ABD’de milyonlarca kullanıcıya seslenirken şimdi de Çin’in devi Alibaba bu yapıda yerini almaya hazırlanıyor.



Reuters’in haberine göre, Alibaba Group’un sosyal alışveriş platformu Fa Xian (faxian.etao.com) dört hafta önce test versiyonu ile kullanıcılara ulaşmaya başladı ve şimdiden günde 60 bin izlemeye ulaştı. Sektör yetkililerine göre, uzun vadede Çin’de sosyal ticaret ABD’den çok daha yüksek bir potansiyeli ortaya koyuyor.

Sosyal alışveriş siteleri kullanıcılara sanal panolara eşyaların fotoğraflarını gönderme imkanı sunuyor ve kişiler de bunlara yorum yapıyor. Bazı sitelerde ise fotoğraflara tıklayarak ürünleri satın alma imkanı sunuluyor.

İş modeli ABD’de geliştirilen sistemin ilk temsilcisi Kaboodle oldu ve ardından Fab.com ve son dönemde de Pinterest gibi örnekler tüketicilere seslenmeye başladı. 500 milyon kişi ile dünyanın en büyük internet nüfusunu barındıran Çin’de ise Mogujie, LinkChic ve Xinxian gibi sosyal alışveriş siteleri geçen yıllarda tüketicilerin karşısına çıktı.

Yüzde 40’ı Yahoo’nun olan Alibaba ise bu rakipleri Fa Xian, Çince ‘keşif’ anlamına gelen yapıda kapsamayı planlıyor. Diğer ABD sosyal alışveriş sitelerinin aksine, Fa Xian’daki tüm ürünler Alibaba’nın iki e-ticaret sitesi üstünden, yani Taobao Mall ve Taobao Marketplace’ten satın alınabilecek.

Fa Xian’ı yöneten arama birimi eTao’nun direktörü Chen Lijuan da, halihazırda yaklaşık 10 iş ortakları olduğunu belirtirken, “100 iş ortağı hedefine ulaşacağımızı umuyorum. Çünkü bu yıl Çin sosyal alışveriş sektörü çok hareketli” yorumunu yaptı.

Sosyal ticaret ile ilgili inceleme haberimize http://www.btnet.com.tr/46936-sosyal-medya-ve-e-ticaretin-bilesimi-sosyal-ticaret.html adresinden ulaşabilirsiniz.