Yaşam Tarzı İnternet 14 HAZİRAN 2011 / 16:52

Facebook’un büyümesi yavaşlıyor mu?

Son dönemde yeni üye kazanma hızında düşüş olduğu düşüncesini Facebook kabul etmiyor. Yine de bazı ölçümler büyümeyi, bazıları ise gerilemeyi işaret ediyor. 



Facebook’u izleme sitesi ‘Inside Facebook’un verilerine göre, Mayıs ayı boyunca Facebook ABD’de 6 milyon, İngiltere’de de 100 bin kullanıcı yitirdi. Ancak BBC News’ın haberine göre, farklı istatistiklere bugüne kadar fazla yanıt vermeyen Facebook şimdi bu verileri sorgulama gereği hissetmiş gibi görünüyor.

Büyümeden yana çok memnun olduğunu her fırsatta vurgulayan Facebook, kullanıcı yitirdiği iddialarını reddediyor ve şu açıklamayı yapıyor: “Zaman içinde bazı mecralarda Facebook’un kullanıcı yitirdiğine dair hikayeler görüyoruz. Bu raporların bazıları bizim reklam aracımızdan elde edilen verileri kullanıyor. Bu araç, Facebook reklamlarının erişim kapsamı ile ilgili geniş tahminler sunuyor ve tüm Facebook yapısının büyümesini takip etmek için tasarlanmış bir kaynak değil.”

Açıklamanın devamında ise Facebook’un, büyümeden ve insanların Facebook ile bütünleşme yönteminden çok memnun olduğu, aktif kullanıcıların yüzde 50’den fazlasının hemen her gün Facebook’a giriş yaptığı belirtiliyor.

Kanadalılar olmadan da Facebook büyüyor

Inside Facebook verileri ise Mayıs ayında 1,5 milyon Kanadalı kullanıcının sosyal ağı bıraktığını gösteriyor. Yine de, bütüne bakınca, Facebook toplam 687 milyon kullanıcıya sahip ve büyümeye devam ediyor. Küresel alandaki büyümede Hindistan, Filipinler ve Endonezya gibi ülkelerden gelen yeni kullanıcıların payı öne çıkıyor.

Inside Facebook verileri comScore ölçümleriyle de pek uyuşmuyor. Şirket yetkilileri BBC’ye yaptıkları açıklamada, ABD kullanıcılarında Mayıs ayında yüzde 21 büyüme olduğunu, Şubat-Mayıs arasında da İngiltere’den 368 bin yeni kullanıcı kaydedildiği bildirdi.

Ölçümü yapan comScore’a göre sitede harcanan ortalama zaman miktarı da Aralık 2009’daki günlük 21 dakikadan, Aralık 2010’da günlük 25 dakikaya yükseldi. Nielsen verileri de büyümeye işaret ediyor.

‘Facebook yorgunluğu’ fikri uzun zamandır uzmanların dilinde, ama hala tam olarak kanıtlanamadı. Araştırma şirketi Ovum’a göre ABD ve İngiltere gibi gelişmiş ülkelerde Facebook penetrasyonu yüzde 50’lerde.