Yaşam Tarzı İnternet 18 EKİM 2012 / 14:45

Facebook yeni mobil reklam modelini hayata geçirdi

Facebook yeni mobil reklam modelini hayata geçirdi

Reklam konusunda mobil alanda istediği başarıyı bir türlü yakalayamayan Facebook, Ağustos ayından bu yana test aşamasında olan mobil uygulamalar için reklam programını geliştiricilerin kullanımına açtı. 



Özellikle mobil cihazlardan sosyal medyaya erişimin hızla artmasından bu yana, bu alandaki etkinliğini artırmak isteyen sosyal medya devi, yeni gelir modelleri geliştirerek bu amacına ulaşmayı amaçlıyor. Geliştirilen yeni modelde, geliştiriciler reklamları, web sitelerine ve mobil uygulamalara yerleştirirken, kullanıcılar bu uygulamaları yüklediklerinde geliştiriciler belirlenmiş bir ücret ödüyorlar. Yıllardır Facebook’taki çoğu oyun ve uygulamanın büyüme stratejisinde önemli yer tutan reklamların mobil uygulamalarda da görüntülenmesiyle birlikte her kategoriden mobil uygulamalar daha geniş kitlelere ulaşabilecek.



Yapılan çalışmalar, Facebook’un her geçen gün artan mobil tabanının bu reklamlar için organik bir hedef kitle oluşturduğunu söylüyor. Yeni programın beta sürümünü deneyen şirketlerden TinyCo, güncel mobil kanallarına kıyasla, yüzde 50 daha fazla CTR ve geri dönüş oranı elde ettiklerini ayrıca oyuncu angajmanında da artış olduğunu belirtiyor.

Mobil uygulama alanına özellikle geçtiğimiz Mayıs ayından bu yana büyük ağırlık veren Facebook’un, bu alandaki yeniliklere hız kesmeden devam edeceğe benziyor.

Yeni uygulama hakkında daha fazla bilgi için bu adresi kullanabilirsiniz.