Yaşam Tarzı İnternet 11 EKİM 2012 / 15:52

Facebook "Want" düğmesiyle e-ticarete giderek ısınıyor

Facebook "Want" düğmesiyle e-ticarete ısınıyor

Facebook, e-ticaret konusunda hamlelerine bir yenisini eklemeye hazırlanıyor. “Want” (iste) düğmesini hayata geçirecek sosyal paylaşım sitesi, bu sayede site üzerindeki e-ticaret faaliyetlerini artırmayı amaçlıyor.



Geçtiğimiz Eylül ayı sonunda A.B.D’de “hediye gönderme” özelliğini hayata geçiren Facebook, Amazon ve e-Bay gibi e-ticaret sitelerine de göz dağı vermişti. Sosyal paylaşım sitesi, test aşamasına aldığı bu yeni düğmeyle birlikte, kullanıcılarına kıyafetten mobilyaya, elektronikten bilgisayar oyunlarına kadar birçok ürünü satın almak üzere istek listelerine ekleme imkânı tanıyor.

Aynı “beğen” düğmesinde olduğu gibi çalışacak olan “iste” adı verilen yeni düğme, kullanıcıların gezdikleri marka sayfalarındaki ürün görsellerinin üzerinde yer alacak. Kullanıcılar düğmeye tıkladıklarında ürün alışveriş sepetine eklenecek. Yeni düğme şu an için Michael Kors, Victoria’s Secret, Pottery Barn, Wayfair, Smith Optics gibi markalar tarafından kısıtlı bir kesime karşı test ediliyor.



Yeni düğme hamlesiyle birlikte Facebook’un iyiden iyiye e-ticaret işine girmeye başladığını söyleyebiliriz. 1 milyarlık nüfusunun da verdiği güvenle bu konuda sağlam adımlar atan sosyal paylaşım sitesinin yakın zaman sonra sosyal alışveriş sitesine dönüşeceğini söylemek çok da yanlış olmaz.

Hediye görderme özelliğinde olduğu gibi ilk etapta A.B.D’de hayata geçecek olan uygulamanın, bir süre sonra dünya geneline yayılmasına kesin gözüyle bakılıyor.