Yaşam Tarzı İnternet 25 HAZİRAN 2012 / 15:57

Facebook'un 'sponsorlu hikaye' sevdası sona erdi

Facebook reklamlarda duvara tosladı

Kullanıcılardan izinsiz yaptığı değişikliklerle gündemden düşmeyen Facebook, bu defa baltayı taşa vurdu. Reklam yasalarına aykırı davrandığı mahkeme tarafından onaylanan Facebook, sponsorlu hikayeleri sadece kullanıcıların tercihleri doğrultusunda haber akışında yayınlayabilecek.



Amerika'nın Kaliforniya eyaletinde 5 kişinin açtığı dava sonucunda haksız bulunan Facebook, anlaşma yoluna giderek sorunu şimdilik çözdü. Kullanıcılara bu konuda seçme hakkı tanıyan site, kullanıcıların isteği dışında bu 'reklamlardan' para kazanamayacak. Daha önce bu kapsamda 10 milyon doları hayır kurumlarına bağışlamayı kabul eden site, bu yeni anlaşmayla birlikte yeni bir yük altına girmeye hazırlanıyor.

Yapılan yeni anlaşmayla birlikte önümüzdeki 2 yıl süresince Facebook, sponsorlu hikayeleri kullanıcıların ana sayfalarında onların istekleri doğrultusunda yayınlayabilecek. Bunun maliyetinin beklenenden fazla olması bekleniyor. Daha önce Facebook COO'su Sheryl Sandberg yaptığı açıklamada Facebook üzerinde yayınlanan sponsorlu hikayelerin, normal reklamlardan 3 kat fazla gelir getirdiğini söylemişti. 3 kat fazla gelir kaybı yaşayacak olan şirketin 100 milyon dolara yakın zarar yaşaması bekleniyor.



Arkadaş edinme konusuna yeni boyut

Sosyal medya sitesi bir yandan başındaki dertlerle uğraşırken diğer yandan da siteyi geliştirmeye devam ediyor. Son yapılan yenilikle kullanıcılar, yakın çevrelerinde yaşayan diğer kullanıcılar hakkında bilgilendirilecek. Facebook Mobil'e gelen 'Yakındaki arkadaşını bul' uygulamasıyla birlikte, kendi sosyal çevrelerindeki ağı genişletecek kullanıcılar, çevrelerini bu şekilde geliştirebilecekler.

İşin diğer boyutuna bakarsak, kullanıcılar siteye eklenen her yeni özellikle siteye daha çok bilgi giriyorlar. Bu yeni özellikle de kullanıcıların konumlarını belirleyen Facebook, çevrelerindeki insanları da sistemine alarak, kullanıcılar üzerindeki kontrolünü en üst noktaya çıkartabilecek.

Bu adres üzerinden erişilebilen uygulama, onay sistemiyle çalışıyor. Açılan kutuya onay verdikten sonra Facebook konumunuzu belirliyor ve çevrenizde bu uygulamayı kullanan diğer kullanıcıları size önermeye başlıyor.