Yaşam Tarzı İnternet 21 EYLÜL 2011 / 15:24

Facebook'un gözü Hollywood'da

Facebook, medya sunumlarını daha da artırmak için film ve müzik sektörlerinde güçlü bağlantılar kurabilecek büyük bir ismi yönetimine katmak için arayışa geçti. Şirket, Google Plus ve Twitter'a hiçbir alanı bırakmak istemiyor. 



Reuters’in farklı kaynaklara dayandırarak verdiği habere göre, son aylarda Facebook, MySpace’in eski Başkanı ve eski MTV yöneticisi olan Jason Hirshhorn ile görüşmeler yapmış, şirketin medya şirketlerine erişimini daha da genişletecek bir iş için onunla çalışmayı hedeflemişti. Bu görüşmelerin beklenen sonucu vermediği anlaşılıyor ve bu iş pozisyonu ile ilgili olarak Facebook’un başka isimlere yönelip yönelmediği de belli değil.

Facebook, bu hamle ile medya şirketlerinin içeriklerini sosyal ağa getirme konusunda yakın temas kurmayı hedefliyor. Son durumla ilgili olarak Facebook ve Hirschhorn ise yanıt vermemeyi tercih ediyor.

Google’ın rakip bir sosyal ağ hizmetini Temmuz ayında kullanıma açması ile artan rekabette, Facebook da medya odaklı hamlelerini artırdı. Bu arada Twitter, eski Creative Artists Agency yöneticisi Omid Ashtari’yi geçtiğimiz kasım ayında bünyesine kattı. Sektörden kaynaklara göre Facebook da, Twitter ve Google’ın izinden gitmeye, medya topluluğuna erişebilmeye çalışıyor, geride kalmamaya özen gösteriyor ve medya şirketlerinde ‘Facebook’un onlarla ilgilenmediği’ şeklinde bir izlenim oluşturmamaya çalışıyor.

Facebook sinema sektörüne adım attı

Aslında Facebook bu yönde bir adımı, Aralık 2009’da Walt Disney Co yönetim kurulundan Sherly Sandberg’i ve Haziran’da da Netflix’ten Reed Hastings’i bünyesine katarak yapmıştı.

Bu arada bazı film stüdyoları da bu yıl Facebook’tan kiralanabilen ve izlenebilen filmleri kullanıcılara sunmaya başladı. Bunlar arasında Warner Brothers’ın ‘Dark Knight’ı ve Universal Pictures’ın ‘Big Lebowski’ filmleri yer alıyor.



Facebook, son dönemde medya odaklı bir ismi bünyesine katmak için araştırma yapıyor, ama kaynaklara göre, dikkatini diğer stratejik önceliklerine kaydırmaya başladı. Yine de, şirketin artan medya pazarlama ilgisi, sosyal ağın da kilit önemdeki başlıklarından biri.

Facebook’un medya ilgisi, Perşembe günü San Francisco’da düzenlenecek yıllık geliştirici konferansında da öne çıkacak. Şirketin bu etkinlikte yeni müzik özelliklerini tanıtması bekleniyor. Bu müzik platformu Spotify, Rhapsody ve Rdio’nun da dahil olduğu şirketlerden müzik hizmetlerini entegre edecek, bunları kullanıcıların ana sayfasına yönlendirecek. Müzik servislerine kaydolan Facebook kullanıcıları şarkı paylaşma, arkadaşlarının ne dinlediğini görebilme şansına sahip olacak. Etkinlikte Facebook’un ‘Beğen’ butonu ile ilgili yenilikler de açıklaması, buna ‘Oku’, ‘İzlendi’, ‘Dinlendi’ gibi önerileri de eklemesi bekleniyor.

Amaç sitede daha çok zaman geçirilmesini sağlamak

Facebook için müzik, sinema ve diğer medya ile daha derin entegrasyon kurmak, sitede kullanıcılarının daha çok zaman geçirmesini de sağlayacak ve bu, şirkete daha fazla reklam geliri getirecek. Medya, sitede bir süre önce tanıtılan ödeme sistemi Facebook Credits’i de tamamlıyor. Sitesinden dijital ürün almak isteyenlerden Facebook, Facebook Credits’i kullanarak yüzde 30 işlem bedeli alıyor. Facebook’un sosyal oyun alanındaki hamleleri de her ay sitede 200 milyondan fazla kullanıcının oyun oynamasını sağlıyor. Zynga, Electronic Arts’ın Playfish gibi şirketler Facebook’ta oynanabilen sosyal oyunlar geliştirmekte son derece başarılı oldu.

Ama ulaşılan bu yapı, medya sektörü ile bağlantılar söz konusu olduğunda daha zorlayıcı gibi gözüküyor. Sosyal oyun şirketleri, sosyal ağlar veya akıllı telefon aplikasyonları gibi farklı platformlarda oynanabilen içerikler yaratmakta hızlı davranabiliyor. Ama geleneksel içerik sağlayıcılar bu konuda onlar kadar deneyimli değil.