Yaşam Tarzı İnternet 18 AĞUSTOS 2014 / 10:42

Facebook kişiliğiniz hakkında çok şey söylüyor

Yeni yapılan bir araştırmaya göre insanların Facebook üzerinden yaptıkları paylaşımlar kişilikleri üzerine birçok ipucu verebiliyor.



Araştırmacılar, dışa dönük ve nevrotik insanların Facebook sayfalarında çok fazla fotoğraf paylaştıklarını keşfetti. Dışadönük kişiler genellikle profil kapak fotoğrafları değiştirme eğilimindeyken, nevrotikler ise daha çok albüm fotoğrafı yüklüyor.

Araştırmaya 17-55 yaşları arasında 100’den fazla kişi katıldı ve hepsi kişilik üzerine bir test doldurdu. Katılımcıların yüzde 70’ini ise kadınlar oluşturdu. Sonrasında, araştırmacılar kişilerin nasıl fotoğraf yükledikleri ve arkadaşlarıyla iletişime geçtikleri üzerine bir çalışma yaptı.

Dışa dönük olmak ve bol bol fotoğraf yüklemek arasındaki bağlantı şaşırtıcı olmasa da stres ve anksiyete eğilimli olan nevrotik insanların da aynı eğilime sahip olmasını açıklamak pek de mümkün görünmüyor.

Asosyal bireyler Facebook’u güvenli bir yer olarak görüyor

İngiltere’de Wolverhampton Üniversitesi psikoloji departmanında doktora yapan ve bu çalışmayı yürüten Azar Eftekhar, nevrotiklerin onaylanmayı arzu ettiklerini ancak iyi iletişim becerilerine sahip olmayabileceklerini söylüyor. Sosyal açıdan tedirgin bireylerin Facebook’u kendilerini ifade edebilmek için güvenli bir yer olarak gördüklerini de sözlerine ekliyor.

Araştırmacılar aynı zamanda bilinçli insanların daha çok video ve “kendilerinin oluşturduğu” fotoğraf albümü yüklediklerini söylüyor. “Kendilerinin oluşturduğu” albümleri ise araştırmacılar Facebook’un otomatik olarak (profil resmi, kapak albümü, fotoğraf albümü gibi) oluşturduğunun dışındaki albümler olarak tanımlıyor.

Eftekhar ise dürüst bireylerin öz disiplinli ve hedef odaklı olduklarını bu nedenle de çevrimiçi görsel araçları kullanarak kendi fotoğraf ve videolarını düzenleme eğilimine sahip olduklarını belirtiyor.

Ayrıca, araştırma insanların başkalarıyla olan iletişimlerinin Facebook ve gerçek yaşamda benzerlik gösterdiğini ortaya çıkarıyor. Örneğin, gerçek yaşamda genellikle uyumlu ve arkadaş canlısı insanların Facebook’ta daha çok beğeni ve yorum alma eğiliminde oldukları belirtiliyor.

 
ETİKETLER : Facebook