Yaşam Tarzı İnternet 13 MAYIS 2011 / 11:04

Facebook Google’a saldırırken yakalandı!

Skandal: Facebook Google'a PR tuzağı kurdu

600 milyon kullanıcıya sahip sosyal ağın, en büyük rakibi Google'ı lekeleyecek haberler çıkması için bir halkla ilişkiler ajansına talimat verdiği ortaya çıktı. Burson Marsteller isimli halkla ilişkiler (PR) şirketinin, Google’ın gizliliği ihlal ettiği haberlerinin yayılmasını sağladığı ispat edildi.



Aslında hikaye Google’ın Social Circle ismini verdiği aracı duyurmasıyla başladı. Bu araç arkadaşların birbirilerinin kişisel bilgilerini görmesiyle popüler e-posta servisi olan Gmail’i bir sosyal ağa dönüştürmeyi hedefliyor. Social Circle, Facebook üzerinden gizlilik ayarları yeterli olmayan kullanıcıların bilgilerini de Gmail’e taşıyor. Mark Zuckerberg, gizliliğin artık önemli olmadığını sıkça dile getirse de Google’ın bu hamlesinin ardından Facebook, bilgilerin kullanımına karşı önlem almaya çalıştı.

Burson Marsteller şirketinin konuyla ilgili yürüttüğü olumsuz imaj çalışması bir blogger’ın gelen teklifi reddetmesiyle ortaya çıktı. PR şirketi tarafından gönderilen bir e-postada “Google’ın özel hayatları kategorize ettiği ve her gün her dakika yayın yaptığından artık Amerikan halkının haberdar olması” gerektiği belirtildi.

PR şirketinin faaliyetleri kabul edildi ancak özür dilenmedi

Konuyla ilgili bir açıklamada bulunan Facebook, Burson Marsteller ile çalışıldığını ancak Google’a karşı bilinçli bir karalama kampanyası yürütülmediği konusunda ısrar etti. Çalışmanın üçüncü parti uygulamaların insanların Facebook’a yüklediği kişisel bilgileri toplayıp kullanmasını engellemek için yürütüldüğü belirtildi. Bilgilerin bu şekilde kullanılmasının Facebook tarafından onaylanmadığı belirtildi.

Konuyla ilgili özür dilemeyen Facebook, çok önemli bir sorun olduğunu belirttiği “kişisel bilgilerin kullanımı” konusunda ciddi ve saydam bir çalışma yürüttüklerini vurguladı.

Daha önce birçok kez kişisel bilgilerin kullanımı konusunda suçlanan Facebook’un bu bilgileri üçüncü parti uygulamaların kullanmasına verdiği aşırı tepkinin kullanıcı güvenliğinden çok kendi çıkarlarını gözetmesinden kaynaklandığı ortada. Daha önce de dev şirketlerle ilgili kullanıcı bilgileri konusunda problemler ortaya çıkmıştı. Ancak bu şirketler güçlerinden pek de bir şey kaybetmemişti.