Yaşam Tarzı İnternet 19 OCAK 2012 / 10:55

Facebook, Google ya da Twitter bir gün kapalı kalsa, ne kadar kaybeder?

Facebook bir gün kapalı kalsa, ne kadar kaybeder?

Biraz eleştirilse de Wikipedia’nın 24 saatlik protesto amaçlı siteyi kapamasının ardından, Google, Facebook, Twitter, eBay, Amazon, Groupon gibi dev sitelerin bir gün kapalı kalmaları durumunda nasıl bir ekonomik kayıp yaşayacaklarını merak ettik. Meğer tek merak eden biz değilmişiz.



Çevrimiçi Korsanlığı Önleme Yasası (SOPA) başta ABD olmak üzere, tüm dünyada tartışılıyor. Zira dünyanın en önemli internet kullanıcı ülkelerinden biri olan ülkede alınacak kararlar doğrudan tüm dünyadaki internet dünyasını, dolayısıyla ekonomileri etkileyecek.

Wikipedia kâr amacı gütmeyen bir kuruluş olduğu için kapatma kararı daha kolay alınabildi. Yine de Wikimedia Foundation duruma tepki göstererek alınan kararın yanlış olduğu konusunda fikir beyan etti. Benzer bir durumu diğer internet devleri yaşasa ne olurdu?

The Next Web'in aktardığı habere göre, devlerin bir günlük sitelerini kapatmalarının ekonomik koşulları şu şekilde:

Google: Wired’a göre Temmuz ayında Google, reklamlar sayesinde aylık 3 milyar dolarlık gelire ulaştı. Bu gelirin çoğunu arama sayfalarında gördüğümüz yazılı reklamlar oluşturuyor. Yani Google, logosunun üzerini siyahla kapanın ötesine geçse ve bir gün boyunca sayfalarını kapalı tutsa, tam 100 milyon dolar kaybedecek.

Facebook: Facebook’un geliri tam olarak açıklanmadığı için bilemiyoruz ancak 2011 tahminlerine göre 4.27 milyar dolar seviyesinde olduğu uzmanlarca ifade ediliyor. Bu da bir gün kapalı kalsa Facebook’un 11.7 milyon dolar kaybetmesine sebep olacağına işaret ediyor.

Twitter: Yıllık geliri 140 milyon dolar civarında olan mikroblog sitesinin günlük zararı 400 bin doları bulabilir.

eBay: 2010 yılında eBay’in geliri 9 milyar dolardı. 2011 rakamları kesin olarak açıklanmadı ancak öngörülere göre, bu rakamın 10.2 milyar dolar seviyesine çıktı. Eğer öngörüler doğruysa eBay sadece bir gün kapalı kaldığı takdirde yaklaşık 28 milyon dolar kaybedecek. Tabii bunun yanında bireysel satış yapanların zararlarını saymıyoruz bile.

Amazon: E-ticaret devi geçtiğimiz yıl 30 milyar dolar gelir elde etti. Buna göre, eğer site bir gün kapalı kalırsa günlük 82 milyon dolarlık bir zarar söz konusu olacak.

Yahoo: Şirketin üçüncü çeyrek geliri 1.07 milyar dolar olarak gerçekleşti. Bu rakama bakılırsa, bir günlük kapalılık durumunda 11.8 milyon dolarlık kayıp yaşanacak.

Groupon: Öngörülere göre, Groupon yıllık 2.6 milyar dolar gelir elde etti. Bu rakama göre, şirketin bir günlük 7 milyon dolar kazandığı ortaya çıkıyor.

Protesto gerçekleştirmek ve gelişmeler karşısında tepkisiz kalmamak yeni nesil şirketlerin görevi olarak görülüyor. Madem insanların sosyalliğinden para kazanılıyor, insanların sosyal haklarını korumak da bu şirketlere düşüyor. Tabii bu zararları göze almak pek de kolay olmuyor.
YORUMLAR
ercan 21 OCAK 2012 / 18:42 0 0
hiç bir şey olmaz, tam tersine internet daha da gelişir!
Yorum 19 OCAK 2012 / 12:12 0 0
Merak etmemişsiniz, bizzat yürütmüşsünüz: http://thenextweb.com/insider/2012/01/18/how-much-would-facebook-google-or-twitter-lose-if-they-shut-down-for-one-day/