Yaşam Tarzı İnternet 31 TEMMUZ 2012 / 15:45

Facebook çehresini değiştirmeye hazırlanıyor

Facebook çehresini değiştirmeye hazırlanıyor

900 milyondan fazla üyeye sahip sosyal medya sitesi Facebook, fotoğraf ve fotoğraf albümlerinin arayüzünde değişikliğe giderek kullanıcılarını memnun etmeyi amaçlıyor. 



Yeni tasarımla birlikte kullanıcıların fotoğraflar eskiye oranla daha büyük olarak listelenirken, sayfanın üst tarafından bulunan sekmelerden albümlere, etiketlenen fotoğraflara ve kullanıcıların eklediği fotoğraflara ulaşılabiliyor.

Neredeyse tamamen değişen arayüzle birlikte, fotoğraf eklemek, etiketlemek ve gezmek çok daha rahat bir hale getirilmiş. Tek sayfada farklı boyutlar halinde listelenen fotoğraflar sayesinde aynı anda birden fazla fotoğraf takip edilebiliyor. Yeni arayüzle birlikte görsellerin üzerine gelindiğinde seçilecek “highlight” sekmesiyle birlikte, fotoğrafları gezen diğer kullanıcıların, hangi fotoğrafları görüntüleyebilecekleri de çok daha pratik bir hale getirilmiş.

Tamamen değişen ve oldukça estetik, pratik, kullanışlı bir hale gelen arayüz şu sıralar kısıtlı sayıda kullanıcı tarafından test ediliyor. Yakın bir tarihte uygulamaya geçecek yeni arayüzün, Zaman Tüneli uygulamasından oldukça şikayetçi olan kullanıcılar tarafından ne tarz bir geri dönüş alacağını merakla bekliyoruz.

Instapaper benzeri ‘sonraya sakla’ özelliği geliyor



Fotoğraf arayüzünü değiştirmeye hazırlanan Facebook, ‘sakla’ özelliğiyle kullanıcılarına, arkadaşları tarafından girilen durum güncellemelerine daha sonra okuyabilme imkanı tanımaya hazırlanıyor. Hem mobil hem de masaüstü versiyonu hazırlanan 'Instapaper' benzeri uygulama, saklanan mesajları hangi cihazdan olursa olsun görüntüleyebilecek.

Uygulamanın mobil versiyonunda kullanıcıların beğendikleri ya da sonradan okumak istedikleri durum güncellemelerinin üzerine bir süre dokunmaları yeterli olurken, masaüstü versiyonunda kaydet düğmesinin olması bekleniyor.

Kaydedilen mesajlar, favoriler seçeneğinin altında bulunan “kaydedilenler” menüsünden ulaşılabilecek.

Facebook, Zaman Tüneli arayüzüyle oldukça sert tepkiler alsa da, neredeyse haftada bir getirdiği yeniliklerle bu açıkları kapayacağa benziyor.