Yaşam Tarzı İnternet 23 MART 2012 / 17:17

"E-ticaretin geleceği e-ihracat"

IMI Conferences tarafından BKM sponsorluğunda gerçekleşecek “E-Ticarette Kusursuzluğun Sağlanması” ana temalı konferans öncesi açıklamada bulunan BKM Genel Müdürü Dr. Soner Canko, e-ticaretin vardığı noktayı ve gelişme alanlarını özetledi.



Ödeme sistemlerinin nihai tüketim harcamalarındaki payının 2001 yılında yüzde 9 iken 2011 yılında yüzde 30 seviyelerine ulaştığına dikkat çeken Bankalararası Kart Merkezi Genel Müdürü Dr.Soner Canko, “Bugün Avrupa’nın yüzde 25’lik ortalamasının üstüne çıkan Türkiye, en fazla kredi kartı kullanan ülke sıralamasında Avrupa’da 3. sıraya yerleşti” dedi. Kartlı alışverişte banka kartı ve kredi kartının dengeli olduğuna dikkat çeken Canko, “Bireylerin güvenlik endişesini ortadan kaldırarak e-ticareti güçlendirmeli ve kayıt dışı ekonomiyi devre dışı bırakmalıyız” dedi.

TOBB izniyle düzenlenen ilk E-Ticaret Konferans ve Fuarı, (http://www.e-commerceexpo.com/) 30 Mayıs 2012’de BKM sponsorluğunda İstanbul Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek. Konferansta e-ticaret konusu güvenlikten hukuksal süreçlere, yasal mevzuatlardan ödeme sistemleri ve lojistiğe kadar tüm süreçleriyle ele alınacak.

IMI Conferences tarafından BKM sponsorluğunda gerçekleşecek “E-Ticarette Kusursuzluğun Sağlanması” ana temalı konferansın yurtdışından iki önemli konuğu olacak. The e-Tailing Group Başkanı Lauren Freedman “E-Ticaret Tüketici Taleplerini Karşılamak İçin Tırmanıyor: Yeni Trendler ve Kazandıran Perakende Taktikleri“ni anlatırken, e-ticaret denince akla gelen ilk isimlerden Larry Ullman da "Başarılı Bir E-Ticaret Teşebbüsü Oluşturmak veya Nazikçe Başarısız Olmak” üzerine deneyimlerini aktaracak.

“Cari açığın finansmanı için e-ihracata odaklanalım”

E-ticaret pazar büyüklüğünün 23 milyar liraya ulaştığının ve geçen yıla oranla yüzde 57 büyüdüğünün altını çizen BKM Genel Müdürü Canko, “2012 yılında hedeflenen büyüme yüzde 100’dür" dedi. 2011 yılında 133 milyon kartla 3.3 milyar adet işlem gerçekleştiğine dikkat çeken Canko, “İşlem adedinin 2.2 milyarı kredi kartı, 1.1 milyarı banka kartıyla yapılmıştır. Bunun 126 milyonu yani  yüzde 5’lik işlem payı e-ticaret olarak gerçekleşmiştir, bu da Türk Lirası olarak yüzde 9’luk bir işlem hacmi demektir” ifadelerini kullandı.

İhracatın e-ticareti de içine alacak şekilde düzenlenmesi gerektiğine vurgu yapan Canko, e-ihracatı cari açığın finansmanı için de önemli bir çözüm olarak ortaya koymuştur. Kredi kartı pazarının doygunluğa ulaştığına dikkat çeken Canko, “2011 yılında kredi kartı adedi yüzde 9 büyüyerek 51 milyona, banka kartı adedi ise yüzde 17 büyüyerek 82 milyona ulaştı. Banka kartları mevcut paranın kullanıldığı ürünler olduğundan buradaki büyüme çok daha önemlidir ve sağlıklı ekonomiye işarettir” dedi.
BKM Verilerine Göre;

Türkiye’deki işyerlerinde yerli-yabancı kartlarla yapılan ortalama alışveriş tutarı 182 lira

Yılın en fazla alışveriş yapılan dönemi

Aralık 2011’de 12.1 milyon işlem, aynı dönemde 4 milyon tekil kart işlem yaptı. Ocak 2012’de 13.4 milyon işlem gerçekleşti.

En fazla işlem sayısı

555 bin işlemle 30 Ocak 2012 en fazla işlem yapılan gün oldu.

Kart Monitör Araştırması’nın Sonuçlarına Göre:

Internet ve telefondan yapılan alışveriş oranı

2007’de yüzde 11 iken 2011’de yüzde 28 oldu.

Sosyo-ekonomik dağılım

A sosyo ekonomik sınıfın internet ve telefonla alışveriş oranı yüzde 66

C2 sosyo ekonomik sınıfın internet ve telefonla alışveriş oranı yüzde 13, bu grupta online satış potansiyeli yüksek

e-ticarette tercih edilen sektörler

Yemek siparişi yüzde 60, hava yolları yüzde 56, sağlık/kozmetik yüzde 38, elektrik/elektronik yüzde 38 olarak karşımıza çıkıyor.
YORUMLAR
ercan 23 MART 2012 / 19:30 0 0
e ticaret geleceği kontrol altında diyebilirmıyım:)