Yaşam Tarzı İnternet 16 MART 2012 / 11:26

Dijital dünyadaki değişim masaya yatırıldı

Dijital dünyanın değişen dinamikleri ve günümüzdeki konumu, sektörün alanlarında uzman isimlerin katılımıyla Webrazzi Dijital’12 Konferansı’nda tartışıldı. 



Nokta CEO’su Tümay Asena “Dijital Pazarda Kullanıcı Eğilimleri” üzerine yaptığı konuşmasında, Facebook’ta kullanılan reklam bütçelerinin önemli olduğunu, ancak asıl kullanıcı kazanımı sağlayan unsurun içeriğin güçlendirilmesiyle gerçekleşeceğini belirtti. Büyük markaları eleştirerek sözlerine devam eden Asena, bu markaların korsan içerik sağlayan sitelere verdikleri reklamların oldukça yanlış ve etik dışı bir uygulama olduğunu ifade etti.

“Türkiye’de Dijital Reklam ve IAB” isimli oturumda, Türkiye’de ölçümlenebilen tek mecranın internet olduğunu belirten İnternet Medyası Dernek Başkanı & IAB Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi Mahmut Kurşun, Türkiye’deki pazarın çok dinamik bir yapı sergilediğini söyledi.

Aynı oturuma konuşmacı olarak katılan Netcom Medya Genel Müdürü & IAB Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi Kader Tutun, Türkiye’yi bulunduğun bölgenin dijital anlamda çekirdek alanı haline getirmek istediklerini, bu doğrultuda reklamverenler ile yayıncı ve ajanslar için çeşitli eğitim programları planladıklarını açıkladı. Reklamverenlerin en çok aday müşteri profili yaratma konusunda eğitim almak istediklerini söyleyen Kutun, oyun içi reklam stratejisi planlama ve satış ortaklığı konusunda eğitim bu konuyu takip ettiğini katılımcılarla paylaştı.

Yine aynı oturumda söz alan MedyaNet Genel Müdürü & IAB Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi Rima Erdemir, katılımcılarla 2007 yılında 23 olan IAB üye sayısının, bugün 142 kişiye ulaştığını katılımcılarla paylaştı.

Türkiye'de geleceğin trendi: Tabletler

“Türkiye İnternet Ölçümleme Sonuçları” ile ilgili konuşma yapan Gemius SA Ürün Geliştirmeden Sorumlu Yönetici Lauris Lietavietis, Türkiye’deki internet erişiminin bölgede yer alan ülkelere oranla düşük olmasına rağmen giderek arttığını ifade etti. Türkiye’de özellikle reklam konusunda sorunların bulunduğuna değinen Lietavietis, bu konuda Avrupa’daki pek çok ülkeden geride olan Türkiye’nin atılım yapması gerektiğini ifade etti.

Türkiye’de tabletlerin yükselişe geçerek çok önemli bir trend haline geleceğini iddia eden Lietavietis, içerik kullanımı konusunda Türk internet kullanıcısının oldukça etkin olduğunu belirtti.