Yaşam Tarzı İnternet 17 EKİM 2008 / 08:07

CRM’in anlam ve önemi

SAP'nin “Yeni Nesil Müşteri Odaklı CRM” konulu etkinliğinde şirketin CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) uygulamalarıyla ilgili yol haritası açıklandı ve KOBİ’lere özgü SAP CRM çözümü hakkında bilgi verildi.

SAP'nin “Yeni Nesil Müşteri Odaklı CRM” konulu etkinliğinde şirketin CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) uygulamalarıyla ilgili yol haritası açıklandı ve KOBİ’lere özgü SAP CRM çözümü hakkında bilgi verildi.


Toplantıda sunum yapan SAP iş ortakları ve müşterileri gerçekleştirdikleri CRM çalışmalarını ve başarı öykülerini paylaştı. “Yeni Nesil Müşteri Odaklı CRM” toplantısının açılışını yapan ve yeni SAP CRM çözümüyle ilgili bilgi veren SAP Türkiye Çözüm Yöneticisi Musa Zorbozan, “Şirketlerin müşterileriyle ilişki yapılarında önemli değişiklikler oldu. Artık sadece şirketler düzenledikleri kampanyalar ve pazarlama aktiviteleri ile müşterilere mesajlar göndermiyorlar, müşteriler de farklı mecraları kullanarak şirketleri yönlendiriyorlar. Şirketleri başarıya götürecek, bilgi de genellikle müşterilerden aldıkları geri beslemelerde yatıyor. SAP’nin yeni CRM uygulaması da müşteriyi merkeze alarak şirketleri ileriye taşımanın yollarını sunuyor. SAP CRM çözümün en önemli özelliği, müşterilerin temas halinde olduğu tüm araç ve mecralardan şirketinize özel bilgileri toplayabilmesi ve bunları pazarlama, satış, servis ve analiz süreçlerinizde kullanabilmeniz için size sunuyor olmasıdır. Böyle bir bilgi birikimine sahip olduğunuzda rakiplerinizden farklılaşarak ve doğrudan müşterilerinize özel uygulamalar yaparak satış başta olmak üzere tüm süreçlerinizi iyileştirebilirsiniz” dedi.