Yaşam Tarzı İnternet 31 OCAK 2012 / 16:45

Çevrimiçi şikayet hizmete girdi

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından test çalışmaları tamamlanan 'Online Şikayet Bildirim Sistemi' 30 Ocak itibariyle devreye alındı. Hemen hemen tüm iletişim sorunları sisteme iletilebilecek.



Sistem ile sabit ve mobil telefon ile internet hizmetlerine ilişkin şikâyet başvuruları vatandaşlar tarafından daha etkili bir şekilde takip edebilecek ve söz konusu başvuruların kısa sürede sonuçlandırılması sağlanacak.

Tüketiciler elektronik haberleşme sektöründe faaliyet gösteren GSM, sabit telefon, internet, uydu hizmetleri ve kablo tv hizmetleri için abonelik sözleşmeleri, kampanyalar, tarife değişiklikleri, faturalar, abonelik fesih işlemleri, hizmet kalitesi, internet servis sağlayıcı değişikliği, numara taşınabilirliği gibi birçok konuda şikayet başvurusunda bulunabilecek.

Sistem nasıl işleyecek

Vatandaşların, şikâyetlerini iletebilmeleri ve başvurularıyla ilgili işlemleri takip edebilmeleri için öncelikle “tuketici.btk.gov.tr” internet adresine girerek sisteme üye olmaları gerekiyor. Üyelik işlemini gerçekleştiren ve sisteme giriş yapan vatandaşlar “Şikâyet Yaz” sekmesini tıkladıktan sonra ilgili alanları doldurarak şikâyet başvurularını iletebilecek.

Bu şekilde yapılan şikâyet başvuruları BTK’nın ilgili birimleri tarafından incelenerek 1 iş günü içinde ilgili işletmeciye iletilecek ve yapılan işlemler hakkında bilgi istenecek. Vatandaşlar, başvuru sonucunu ve aşamalarını aynı siteden takip edebilecek. İşletmeci cevapları doğrultusunda Kurum düzenlemelerine aykırı ve/veya yaygın tüketici mağduriyetine neden olan hususların tespit edilmesi halinde konu BTK tarafından incelenecek.

Çevrimiçi şikayetlerinizi iletebilmek için tuketici.btk.gov.tr adresini kullanabilirsiniz.