Yaşam Tarzı İnternet 24 ŞUBAT 2012 / 11:34

CEO'ların tercihi Linkedin oldu

CEO'ların tercihi Linkedin oldu

Türkiye’de faaliyet gösteren 100 ünlü markanın CEO’su ile yapılan araştırmaya göre, CEO’ların sosyal medyayı kullanım oranı yüzde 90’lara varıyor. 

Bu anket çalışmasında CEO’lara, sosyal medyayı ne kadar sıklıkla kullandıkları ve hangi sitelere üye oldukları sorulurken, araştırmaya 100 ünlü markanın CEO’su katıldı. Araştırmaya göre, CEO’ların sosyal medyayı yüzde 76 oranında yoğun ve orta düzeyde kullandıkları, yüzde 14 oranında ise vakit buldukça kullandıkları ortaya çıktı. Yüzde 10’luk kesim ise sosyal medyayı kullanmadıklarını ve kullanmak istemediklerini belirtti.

Facebook, iş dünyasında popülerliğini yavaş yavaş kaybederek tahtını Linkedin sosyal paylaşım sitesine bıraktı. Facebook’un CEO üyelik olranı yüzde 77’de kalırken, Linkedin kullanımının yüzde 83’lük oranla öne fırladığı ortaya çıktı. Twitter ise yüzde 48 CEO üyelik oranı yakaladı.

Araştırmada ortaya çıkan bir diğer veri ise, şirketlerin yüzde 52’sinin kurumsal Facebook hesabı bulunurken, yüzde 48’lik bölümün buna ihtiyaç duymadığını belirtmesi oldu. Twitter hesabı olmayan şirket oranı yüzde 60’lara varırken, Linkedin kullanım oranı yüzde 51 civarında.

SHR Grup CEO’su ve Hugent Yönetici Ortağı Barış Özistek, CEO’ların yüzde 83 oranında Linkedin kullanmasının en büyük nedeninin diğer sosyal paylaşım sitelerine nazaran daha ciddi ve kurumsal bir duruşunun olması olduğunu belirtti. CEO’lar olarak her şeyin anlık yaşandığı, hızlı bir iletişim dünyasının içinde olduklarını ve bunun dışında kalamayacaklarını belirten Özistek, sosyal medya sitelerinin bu anlamda artık bir gereklilik hali aldığını söyledi.