Yaşam Tarzı İnternet 13 AĞUSTOS 2013 / 09:16

CEO'lar sosyal medyada sınıfta kaldı

CEO.com sitesinin iş zekası firması DOMO ile birlikte gerçekleştirdiği Sosyal CEO Raporu’na göre, Fortune 500 listesindeki CEO’ların yüzde 68’inin hiçbir sosyal medya sitesinde üyeliği bulunmuyor.



CEO.com sitesinin 6-20 Mayıs 2013 tarihleri arasında Fortune 500 listesinde yer alan CEO’ların Facebook, Twitter, Google+ ve LinkedIn sitelerindeki aktivitelerini baz alarak gerçekleştirdiği rapor, CEO’ların teknolojiyi takip etseler de dijital dünyaya oldukça uzak olduklarını gösteriyor.

Özellikle son yıllarda Facebook, Twitter gibi sosyal medya sitelerinin kullanımı her ne kadar hızla artıyor olsa da CEO.com sitesi tarafından dünyanın önde gelen CEO’ları ile yapılan araştırma sonuçlarına göre, sosyal medya CEO’lar tarafından pek rağbet görmüyor. Dijital dünyaya oldukça uzak olduğu gözlenen Fortune 500 listesindeki CEO’ların yalnızca yüzde 32’sinin en az bir sosyal medya hesabına sahip. Sosyal medya hesabı olan CEO’ların yüzde 1’inin Google+, yüzde 5,6’sının Twitter, yüzde 7’sinin Facebook, yüzde 27,9’unun ise LinkedIn hesabı bulunuyor. Bu rakamlarda da anlaşılacağı üzere, Amerika’nın önde gelen şirketlerinin başında bulunan CEO’lar arasında en popüler sosyal medya sitesi, iş dünyasının dijital platformu olarak kabul edilen LinkedIn.

CEO’lar 20 kat daha hızlı takipçi kazanıyor

Twitter’da ortalama bir kullanıcıya göre 20 kat daha hızlı takipçi kazandığı gözlenen CEO’ların arasında sosyal medyayı en etkin kullananın ise HP CEO'su Meg Whitman olduğu gözleniyor. CEO’ların sosyal medyadaki takipçi kazanma hızlarına örnek vermek gerekirse, tatırım ve pazarlama şirketi Berkshıre Hathaway Inc.’in kurucusu ve CEO’su, dünyanın yakından tanıdığı Amerika’lı iş adamı Warren Buffett geçtiğimiz Mayıs ayında Twitter hesabı oluşturup yalnızca 2 defa tweet atmasına rağmen şu an 547 bin 955 adet takipçisi bulunuyor.

Raporda yer alan diğer bulgular ise şöyle;
• Twitter hesabı olan CEO’ların yüzde 67,9’u geçtiğimiz 100 gün içerisinde tweet attı.

• Twitter hesabı olan CEO’ların günlük tweet atma oranı 0,98.

• CEO’lar Twitter’da günde ortalama 838 takipçi kazanıyor.

• Sosyal medyadaki en popüler CEO, 16 milyondan fazla takipçisiyle Facebook’un kurucusu Mark Zuckerberg.

Detaylar için http://www.ceo.com/social-ceo-report-2013/ adresini kullanabilirsiniz.
ETİKETLER : CEO ceo'lar sosyal medya
YORUMLAR
Salih ESKİOĞLU 13 AĞUSTOS 2013 / 21:39 0 0
Adamlar sosyal ağlara üye olup neden kendileri haklarında ki özel bilgileri ifşaa etsinlerki?? Yazacakları bir mesaj ile keriyerlerini mahvetme noktasına getirebilirler. Hal böyle olunca ben de CEO olsam ben de sosyal ağlarda boy göstermem.. Göstersem bile sadece doğum tarihim bir iki tane profil resmim olurdu