Yaşam Tarzı İnternet 04 AĞUSTOS 2011 / 14:53

Başkan adayını takip edenlerin yüzde 90’ından fazlası sahte

Cumhuriyetçilerin başkan adayı Newt Gingrich’in Twitter’daki 1,3 milyon takipçisinin yüzde 92’si sahte hesaplardan oluştuğu düşünülüyor, sosyal medyanın güvenilirliği tekrar gözden geçiriliyor.



Sosyal ağlarda istenilen kişinin takip edilerek daha samimi, doğrudan ve yalın bir iletişim kurulabilmesi mümkün oluyor. Bunun yanında bu iletişim yöntemi bir pazarlama aracına da rahatlıkla dönüşebiliyor.

Amerika Birleşik Devletleri’ndeki cumhuriyetçilerin başkan adayı Newt Gingrich’i Twitter’da takip edenlerin yüzde 92’sinin sahte hesaplar olduğu ortaya çıktı. Sosyal ağ şirketi PeekYou’nun analizine göre, Gingrich’in 1,3 milyon takipçisinin sadece 106 bin 55’inin gerçek hesaplar olduğu ortaya çıktı.

PeekYou’ya göre, bir hesabon gerçek olup olmadığı, gerçek isim kullanımına yakınlığı, çevresiyle sohbeti ve hesabonda bulunan bilgiler ışığında anlaşılabiliyor. Yine de her zaman hesaplamalar yüzde yüz sonuç vermiyor ancak ortalama bir fikir elde edilebiliyor.

PeekYou’dan sonra benzer bir araştırma yapan Indiana Üniversitesi’ne göre rastgele seçilen 5 bin Gingrich takipçisinin yüzde 76’sı gerçek insanlardan oluşmuyor. Rakamlar birbirini tutmasa da başkan adayını takip edenlerin çoğunun sahte hesaplar olduğu görülüyor.

Sosyal medya içinde benzer durumların yaşanması oldukça normal. Zira şirketler ya da bireyler sosyal medyadaki güçleriyle daha “etkileyici” olurken, istediği kitleye söz geçirme konusunda kendilerine avantaj sağlıyor. Twitter ya da Facebook’ta herkesin istediği kadar hesap yaratabildiğini unutmamak gerekiyor.