Yaşam Tarzı İnternet 01 KASIM 2012 / 10:48

Arap dünyası sosyal medyaya güveniyor

Arap dünyası sosyal medyaya güveniyor

Arap ülkelerini kapsayan binlerce kişinin katıldığı çalışmada, iş olanaklarının sosyal medya üzerinde yeşereceği ve eğitimde etkileşimli platformların önemli bir yerinin olması gerektiği belirtildi.



Ekonomik ve politik istikrarsızlık Orta Doğu’daki gençlerin iş tercihlerini etkilerken, sosyal medyadaki etkileyici yükselişin eğitim, iş alanı yaratma ve iş olanakları konusunda yarattığı etki oldukça etkileyici. Dubai’de hazırlanan “Sosyal Medya’nın Orta Doğu’daki Girişimcilik ve İş Gücüne Etkisi” başlıklı raporda, sosyal medyanın girişimcilere verdiği ilham, gençlerin yeteneklerini şekillendirmesi ve gelecekte yapacakları işleri şekillendirmeleri konuları masaya yatırıldı.

Rapordaki çıktılara geçmeden önce, 500 milyon civarındaki nüfusuyla Arap dünyası olarak görülen Kuzey Afrika ve Batı Asya’yı kapsayan bölgede yaşayanların yüzde 12.6’sının Facebook ve Twitter kullandığını belirtelim.

Raporun önümüzdeki dönemde sürdürülebilir iş alanları bularak gerekli projelerin üretileceği BT platformunun oluşturulması öngörülüyor. Raporda belirtilenlere göre, Arap dünyasında hızla artan sosyal medya kullanımı, vatandaşlar ve kamunun genel ilgi ve eğilimlerini değiştiriyor.

Bir sonraki işin sosyal medyadan çıkacağına inanılıyor

Bahreyn, Kuveyt, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Lübnan, Umman, Mısır ve Ürdün’de 5 bin kişinin katılımıyla gerçekleştirilen çalışmada, katılımcıların yüzde 80’e yakını teknolojinin iş alanı yaratmakta kritik öneme sahip olduğunu vurguluyor. Buna ek olarak katılımcıların yaklaşık yüzde 75’i yeni iş alanlarında “sanal dünyanın” önemli rol oynayacağına inanıyor. Bununla birlikte yüzde 71, bir sonraki işini bulmak için sosyal medyaya güveniyor.

Katılımcıların sosyal medyaya bakışıysa oldukça olumlu. Yüzde 86 iş birliklerinin artması, yüzde 85 de müşterilerle bağlantı kurulması nedeniyle etkileşimli platformlardan oldukça memnun. Katılımcılar sosyal ağları kritik birer araç olarak görürken, iş hayatındaki başarıdan geçen yolun bu alanlarda da başarıya ihtiyaç duyduğuna inanıyor.

Pazarlama potansiyelleri, daha geniş piyasalar oluşturma, müşterilerle ilişki seçenekleri ve girişimci olarak gereken farkındalığı elde etmenin yolu sosyal medyadan geçerken, platformlar birer eğitim alanı olarak görülüyor. Öğrencilerin girişimcilik yeteneklerini geliştirebilmesi için sosyal medyanın önemli olduğuna değinen yüzde 84’ü bulurken, iş yeteneklerini elde edebilmek için sosyal medyanın etkisinin olduğunu düşünenler yüzde 76’ya ulaştı.

Anketin sonucunda sosyal medyanın iş ve eğitim alanında kişilere sunduğu fırsatlara değinilirken, sosyal ağların sınıflara girmesi gerektiği vurgulanıyor.