Yaşam Tarzı İnternet 07 ŞUBAT 2011 / 17:46

AOL Huffington Post’u 315 milyon dolara satın alıyor, peki şimdi ne olacak?

Dev bir içerik sağlayıcıya dönüşen AOL bünyesinde şu anda Engadget, MapQuest, Moviefone, Patch, PopEater, StyleList ve Techcrunch gibi önemli siteler bulunuyor.



Saydığımız tüm bu sitelerin başında da artık Huffington Post kurucusu Arianna Huffington bulunacak. 300 milyonu nakit olmak üzere 315 milyon dolara gerçekleşecek satın almanın sonunda AOL internet trafiğine 25 milyon farklı ziyaretçi eklendi ancak ortaya önemli soru işaretleri çıktı.



AOL artık internet servis sağlayıcısı olmaktan çıkıp doğrudan içerik sağlayıcı bir hüviyete büründü. AOL CEO’su Tim Armstrong’a göre, yeni anlaşma içerik, iletişim ve sosyal deneyimleri müşteriler için bir araya getirerek dünyaya ulaşan yeni nesil Amerikan medya şirketini ortaya çıkaracak.





Time Warner’dan 2009 yılında ayrılan AOL, 2011 yılında kendine yeni bir yol çizeceğini açıklamıştı. Şirketin büyümeyi yılın ikinci yarısında da sürdürmesi bekleniyor. Peki AOL içerik sağlayıcı olmayı başarabilecek mi?



Gelen tepkiler pek olumlu değil



Twitter ya da benzeri paylaşım platformlarında konuşulanlarsa pek olumlu görünmüyor. Öyle ki Huffington ve ekibinin editöryel yeteneklerine inanan pek yok. Huffington yönetiminde bir Techcrunch hazırlanması fikrinin bile imkansız olduğu, huffingtonpost.com adresinin geçtiğimiz yıl oldukça kan kaybederek gösterimlerini oldukça düşürdüğü konuşuluyor.



Bu denli büyük boyutlarda haber sitelerinin nasıl yönetileceği, AOL kadrosunun buna yeterli olup olmayacağı yakında ortaya çıkacaktır. Şimdilik kimse pek umutlu görünmüyor.



Techcrunch ve bazı sitelerin de isimleri değiştirdiğini açıkladı



Ünlü teknoloji sitesi Techcrunch bundan böyle HuffingtonCrunch.com olarak yayın hayatına devam edeceğini açıkladı.



Popeater.com,  “GOPeater.com” olarak, PoliticsDaily  “PoliticsDailyKos” ve Mapquest de “Keith Olbermann’s BEST MAPQUEST IN THE WORLD” markalarını alacak. Verilen bilgiler doğruysa, AOL ne yapmaya çalışıyor?