Yaşam Tarzı İnternet 24 KASIM 2011 / 10:00

ABD’de şükran günü rekabeti kapıda

Tatil döneminde online harcamaların yüzde 15 artması ve geçen yılki büyümenin önüne geçmesi bekleniyor. 



Giderek daha çok sayıda perakendeci, ücretsiz veya düşük bedelli gönderim fırsatları sunarak tüketicileri ‘avlamayı’ başarıyor. ABD’de Şükran Günü tatili haftası, geleneksel olarak tüm mecralarda alışverişlerin arttığı bir dönem.

Reuters’in ComScore verilerine dayanarak verdiği habere göre, Kasım-Aralık döneminde e-ticaret satışları bu yıl 37.6 milyar dolara ulaşacak. comScore’a göre, online satışlar Kasım ayının ilk 20 gününde geçen yıla göre yüzde 14 artış sergiledi bile. 2010 yılının bütününde tatil sezonunda online satışlardaki artış ise yüzde 12’ydi.

ComScore’un hafta başında bin tüketici ile yaptığı bir ankete göre, online alışveriş yapan anket katılımcılarının yüzde 76’sı için ‘ücretsiz kargo’ temel karar noktası. Geleneksel perakende noktaları da bunu görerek nakliye ücretlerini ucuzlattı ve bazı durumlarda ücretsiz hale getirdi. Bu kararlarının temelindeyse hem birbirleri ile rekabette öne çıkabilmek, hem de Amazon.com’un ‘Prime’ gönderim programının önüne geçebilmek vardı. Örneğin Macy’s, tüm online alışverişlerde ücretsiz gönderim fırsatı sunmaya başlayacak. Nordstrom ise ücretsiz gönderim sunumuna Ağustos ayında başlamıştı.