Yaşam Tarzı İnternet 10 KASIM 2014 / 14:35

21 milyon kişi haftada 13 saat spor takip ediyor

Dijital spor medyası şirketi Perform tarafından hazırlanan Spor Medyası Tüketim Raporu’na göre, farklı mecralarda spor içeriğini aktif olarak takip ettiğini belirten sporseverlerin nüfusa göre oranı yüzde 88’den yüzde 85’e geriledi. 21 milyonu aşkın sporseverin spor içeriğinin tüketiminde kullandıkları yöntemlerde de düşüş kaydedildi. 



Dijital spor medyası şirketi Perform, sporseverlerin medya tüketim alışkanlıklarındaki değişimi inceleyen Spor Medyası Tüketim Raporu’nu açıkladı. 18 yaşın üzerinde ve internet bağlantısına sahip kişileri kapsayan rapor, bu alanda gerçekleştirilen en büyük ve en güvenilir araştırma olma özelliğini taşıyor.

Perform’un araştırmasına göre, Türkiye’deki aktif sporsever sayısında geçtiğimiz yıla göre az da olsa düşüş görülüyor. Önceki yıl farklı mecralarda spor içeriğini aktif olarak takip ettiğini belirten sporseverlerin nüfusa göre oranı yüzde 88 olurken, bu oran bu yıl yüzde 85’e geriledi. Oran, şu an Türkiye’de spor içeriğini takip eden, yani canlı ya da özet yayınları izleyen, spor haberlerini düzenli okuyup izleyen 21 milyonu aşkın yetişkin olduğunu ortaya koyuyor.

Sporu cepten takip edenler arttı

Raporla ilgili bir değerlendirme yapan Perform Türkiye Genel Müdürü Emre Uğurlu, sporsever sayısının yanı sıra spor içeriğinin tüketiminde kullanılan yöntemlerde de düşüş olduğuna dikkat çekti. Sadece, sporu akıllı telefon ve tablet gibi mobil cihazlardan takip edenler ile radyodan dinleyenlerin oranında geçtiğimiz yıla kıyasla bir artış olduğunu belirten Uğurlu, “Mobil yayınların 2013’te yüzde 64 olan oranı bu yıl yüzde 68’e yükseldi. Radyodan dinleme oranı da yüzde 53’ten 56’ya yükseldi. Bu iki platform dışında, yerinde ya da TV’den izleme gibi farklı mecraların oranlarında düşüş kaydedildi” diye konuştu.

Spor Medyası Tüketim Raporu’ndan öne çıkan başlıklar şöyle sıralanıyor:

En popüleri futbol

Türkiye’deki en popüler spor dalı, sporseverlerin yüzde 65’inin takip ettiği futbol. Futbolu yüzde 48’le basketbol ve yüzde 35 ile voleybol izliyor. Yüzde 56’sı erkek olan sporseverlerin yaş aralığına göre dağılımında en büyük oran yüzde 26 ile 26-34 yaş aralığı.

TV aboneliklerinde düşüş

Son bir yıl içinde televizyonda spor içeriği izlemek için harcama yapan sporseverlerin oranı yüzde 42 seviyesinde bulunuyor. Bu oranın yüzde 35’ini ise abonelik tabanlı TV yayınları için yapılan harcamalar oluşturuyor. Söz konusu oran geçtiğimiz yıl yüzde 50’ye yaklaşıyordu.

TV’de maç izlerken gözümüz telefonda

Sporseverlerin yüzde 74’ü, televizyonda spor içeriği izlerken bilgisayar, akıllı telefon veya tablet gibi ikinci bir ekran daha kullanıyor. İkinci bir ekran kullanan sporseverler bu cihazları genellikle 2 veya 3 farklı etkinlik için tercih ediyor. Dörtte birlik bir kesim bu cihazları sporla ilgisiz içerikler için kullanırken, ikinci ekrandan erişilen içerikler arasında, diğer maçların/etkinliklerin canlı anlatımlarını takip etme, yüzde 53’lük bir oranla açık farkla en çok tercih edilen etkinlik olarak öne çıkıyor.

Mobilin yükselişi sürüyor

Çevrimiçi spor içeriğine erişimde en çok tercih edilen cihaz yüzde 78’le dizüstü/masaüstü bilgisayar olurken, hemen ardından gelen mobildeki yükseliş dikkat çekiyor. Akıllı telefon ve tablet kullanarak spor içeriğini takip edenlerin oranı geçtiğimiz yıl yüzde 64 olurken, bu oranın 2014’te yüzde 68’e yükseldiği görülüyor. Bir sporsever mobil cihazlar üzerinden spor takibine haftada ortalama 2 saat ayırıyor.

İnternetten maç izlemek için harcama yapanlar azaldı

İnternet üzerinden spor içeriği izlemek için son 1 yıl içinde harcama yapan sporseverlerin oranı yüzde 23 seviyesinde bulunuyor. Bu sporseverlerin büyük bir kısmı “izlediğin kadar öde” sistemleri yerine abonelik sistemlerini kullanıyor. Önceki yılla karşılaştırıldığında internet üzerinden spor içeriği takip etmek için bu yöntemlerin her ikisini de kullananların sayısında azalma olduğu görülüyor. Bir önceki yıl yüzde 30 olan abonelikle ödeme oranının bu yıl yüzde 20 seviyelerine indiği, “izlediğin kadar öde” yöntemini kullananların da yüzde 12’den yüzde 8’e gerilediği, raporun öne çıkan noktaları arasında. İnternet üzerinden canlı spor içeriği satın almak için harcama yapabileceğini belirten sporseverlerin oranı ise yüzde 29’dan yüzde 26’ya gerilemiş durumda.

 

 

 
ETİKETLER : Perform