Yaşam Tarzı İnternet 30 HAZİRAN 2011 / 12:02

2005'te 580 milyon dolar eden MySpace, 2011'de 35 milyon dolara satıldı

News Corp, 2005 yılında 580 milyon dolar para saydığı bir zamanların dev sosyal ağı MySpace'i yok fiyatına elden çıkardı.



Sosyal ağ MySpace, News Corp tarafından 35 milyon dolara dijital medya şirketi Specific Media'ya satıldı. Şirket MySpace’i News Corp.’tan açıklanmamış bir bedel karşılığında satın aldı. Anlaşmanın bir parçası olanak, News Corp. da Specifik Media’dan azınlık hissesi alacak.

Rakam gizli olmakla birlikte, satışı ilk olarak haber veren AllThingsD’den Kara Swisher’a göre ise Specific Media'nın MySpace için ödediği para sadece 35 milyon dolar.

Satışla ilgili yapılan bir açıklamada Specific Media CEO’su Tim Vanderhook, “MySpace, sosyal medya alanında öncü bir platform. Bu platform kişilerin online içeriği keşfetme, bunu tüketme ve bununla bağlantı kurma yollarını değiştirdi. Şirketlerimiz arasında birçok sinerji var. Çünkü hepimiz dijital medya deneyimini geliştirmeye odaklıyız. Dijital inovasyonda yeni neslin gelişmesi için platformlarını birleştirmeyi dört gözle bekliyoruz” dedi.

Anlaşmanın bir parçası olarak, Swisher’ın verdiği bilgiye göre ise MySpace’in toplam 400 çalışanı yarı yarıya azaltılacak. Bu da, son dönemde artan işten çıkarma dedikodularının haklılığını ortaya koymuş oldu.

Daha önce de satılmıştı

MySpace, 2005 yılında Fox’un TV ve medya çalışmalarındaki trafiği yönetmeye yardım etmesi amacıyla News Corp. tarafından 580 milyon dolar gibi yüklü bir rakama alınmıştı. Swisher’a göre, News Corp. da Specific Media’nın yüzde 5-10 hissesini alacak. Bir kıyas yapıldığında, Microsoft 2007 yılında Facebook’un yüzde 1,6 hissesi için 240 milyon dolar yatırım yapmıştı. Facebook’un bu haftaki piyasa değeri ise 70 milyar dolar.

MySpace, geçtiğimiz yıl büyük bir yenilenmeyi hayata geçirdi ve rakibi Facebook’un gerisinde kalmaktan kurtulmaya çalıştı. Bu hamleden birkaç ay sonra şirket büyük bir altyapı yenileme sürecine girdi, yönetimsel hamleler yaptı ve 500’e yakın çalışanıyla yollarını ayırdı. Şirketin bu adımlarının hepsi potansiyel alıcılar için kendini daha iyi bir hedef olarak gösterme çabası olarak tanımlandı.

Performans düşüşü sürüyor, çözüm yine müzik mi olacak?

Araştırma şirketi Compete.com’a göre MySpace geçtiğimiz ay 30,79 milyon tekil ziyaretçi çekti. Bu rakam bir önceki aya kıyasla yüzde 6,34, geçen yılın aynı dönemine göre ise yüzde 54,47 oranında düşüşü ortaya koyuyor.

Alıcıların bu düşüşü nasıl tersine döndürebileceğine bakıldığında ise, sitenin müzik köklerine yeniden odaklanabileceği görülüyor. Buna göre, eğer site yeniden müzik odaklı hale gelirse, bu yeni haliyle varolan müzik servisleri arasında kendine bir yer bulabilirse, güçlü bir sosyal bağ da yaratırsa, o zaman MySpace’den kârlı bir iş çıkabilir.