Yaşam Tarzı İnternet 25 TEMMUZ 2011 / 15:56

12 milyon gencin yarısı internete cep telefonundan giriyor

IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması’na katılan 12-25 yaş arasında toplam 12,1 milyon gencin çoğu, birden fazla mecrayı aynı anda birden kullanıyor.



IAB (Interactive Advertising Bureau) Türkiye’nin, 12 Milyon gencin katılımını kapsayan İnternet Ölçümleme Araştırması’na göre, araştırmaya katılan gençlerin yüzde 61’i evden, yüzde 50’si cep telefonundan, yüzde 10’u internet kafelerden, yüzde 7’si ise okuldan internete bağlanıyor. Araştırmada katılımcıların internete bağlanma sıklıklarına bakıldığında, yüzde 72’si haftada birkaç kez ve her gün internete girerken, yüzde 28’i haftada birkaç kezden az ya da hiç Internet’e girmiyor.

İnternette birçok mecra aynı anda takip ediliyor

Gençler İnternet üzerinden birçok mecrayı ayna anda tüketebildiği gibi birçok ortamı da internetten takip ediyor. Araştırmaya göre, 12-25 yaş arasındaki grubun yüzde 45’i internetten diğer mecraları da takip ediyor. Yüzde 39’u gazeteleri Internet’ten takip ediyor, yüzde 27’si İnternet’te oyun oynuyor, yüzde 16’sı müzik ve radyoyu internetten dinliyor ve yüzde 14’ü ise TV’yi Internet’ten izliyor. Ayrıca yüzde 56’sı e- posta ile haberleşmeyi sosyal ağlar veya anlık mesajlarla gerçekleştiriyor.

Sosyal medyayı 7 milyon 55 bin 491 genç aktif olarak kullanırken, yüzde 56’lık oranla 6 milyon 787 bin 797 kişi sosyal medyayı arkadaşlarıyla haberleşme aracı için kullanıyor.

Araştırmaya katılan gençlerin yüzde 69'u öğrenci, yüzde 23'ü çalışan, yüzde 8'i ise işsiz. Bunun yanında 12-25 yaş arasındaki grubun, yüzde 48’i erkek ve yüzde 52’si kadın katılımcılardan oluşuyor. Yaş gruplarına bakıldığında yüzde 44’ü 12-17 yaş aralığında, yüzde 33’ü 18-21 yaş aralığında ve yüzde 23’ü 22-25 yaş aralığında katılım gösteriyor.

Alışveriş yapacak kitle değişiyor

Araştırmaya katılım gösteren bu kitle yalnızca gençliğe yönelik markaların hedef kitlesi olmakla kalmayıp, kısa bir süre sonra büyüyecek ve hedef kitle haline gelecek alışverişte karar verici olacak kitleyi oluşturuyor.

Marka yetkililerinin, medyayı çok farklı tüketen, her dijital kanaldan internete giren ve imkanlarının sağladığı her fırsatta çevrimiçi yaşayan bu kitleyi yakından tanıması kaçınılmaz hale geliyor.