İnternet Hizmetleri 13 OCAK 2014 / 12:27

İnternet alışverişini çevrimiçi yorumlar yönetiyor

İnternet alışverişi çevrimiçi kullanıcı yorumlarına bağlı. Tüketicilerin yüzde 85’i alışveriş yapmadan önce tüketici yorumlarını okuyor ve çevrimiçi alışverişin yüzde 70′ i bu değerlendirmeye göre gerçekleştiriliyor.
Dünya verilerine göre tüketiciler alışveriş yaparken yüzde 92 oranla en çok arkadaş ve ailelerinin tavsiyelerine güveniyor; yüzde 73’ü ise okudukları yorumların alışveriş kararlarını etkilediğini kabul ediyor. Türkiye’de ise tüketicilerin yüzde 70 oranında etkilendikleri ortaya çıkıyor. Türkiye’de güvenilir tüketici yorumlarının toplanması konusundaki açığı gören GüvenRehberi.com, alacağı ürün ve hizmete karar vermeden önce internetten araştırma yapan tüketicilere hizmet vermeyi hedefliyor.
Girişimci Onur Onat ile Alpaslan Topcu’nun kurduğu ve sonrasında Rohat Kaya’nın katılımıyla ekibini güçlendiren GüvenRehberi.com, Türkiye’de olmayan bir platformu hayata geçirerek, tüketicilerin ve firmaların gerçek kullanıcı yorumuna ulaşmak konusundaki açığını kapatmayı hedefliyor. GüvenRehberi.com kurucularından Onur Onat, siteyle ilgili şunları söylüyor: “GüvenRehberi.com platformunu kurarken yaptığımız pazar araştırmasına göre Türkiye’de internet kullanıcılarının online yorum okuma oranı yüzde 82 iken okudukları yorumlardan etkilenme oranı yüzde 70; ABD’de ise bu oran yüzde 73’ler seviyesine çıkıyor. Türkiye’deki artan kredi kartı kullanımı ve internetten alışverişin yaygınlaşması, kullanıcı yorumlarının önemini bir kez daha ortaya koyuyor.
Tüketicilerin yüzde 85’i alışveriş yapmadan önce tüketici yorumlarını okuyor
Amerika’da BrightLocal şirketinin en son yaptığı araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 85′i lokal şirketler hakkında online müşteri yorumlarını okuyor. Yine aynı araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 73′ü okudukları olumlu müşteri yorumlarının şirketlere duydukları güveni artırdığını belirtirken, sadece yüzde 12′si çevrimiçi yorumları dikkate almadığını söylüyor. Nielsen’in 56 ülkede 28.000 internet kullanıcısıyla yaptığı en son “Dünyada Reklama Güven” araştırmasının sonucuna göre ise tüketiciler yüzde 92 ile en çok arkadaş ve ailelerinin tavsiyelerine güvenirken, yüzde 70 ile ikinci en çok güvenilen kaynağın çevrimiçi müşteri yorumları olduğu ortaya çıkıyor.
Aslanoba Capital de böyle bir girişimi güçlendirmek için GüvenRehberi.com’a yatırım yaptı.
Güvenilir Online Mağaza Sertifikası nedir?
GüvenRehberi.com geliştirdiği yazılım entegrasyon teknolojisi ile çalıştığı çevrimiçi mağazaların müşterileri memnuniyetlerini sürekli olarak ölçümlüyor, ve müşteri memnuniyetini belirlenen yüksek standartlarda tutabilen firmalara Güvenilir Online Mağaza Sertifikası veriyor. Böylece tüketiciler sertifika sahibi çevrimiçi mağazalardan gönül rahatlığıyla alışveriş yaparken e-ticaret siteleri de memnun olmuş müşterilerinin referansları ile daha çok müşteriye ve satışa erişebiliyor. Sertifika sahibi mağazalara guvenrehberi.com sitesiden ulaşılabiliyor.
E-ticaret siteleri, müşteri memnuniyetlerini ölçen bağımsız üçüncü taraf şirketlerin sertifikalarını sitelerinde göstererek ziyaretçilerinin müşteriye dönüşüm oranlarını yüzde 35’e kadar yükseltebiliyorlar.