İnternet Hizmetleri 12 OCAK 2017 / 09:07

Instagram Hikayeleri’nde reklam ve istatistik dönemi!

Facebook bugün Instagram Hikâyelerini günde 150 milyonun üzerinde insanın kullandığını (Ekim ayında 100 milyon) ve her beş hikâyeden birinin izleyicilerden direkt mesaj aldığını açıkladı. Instagram, bu sohbeti daha da geliştirmek için işletmelerin müşterileriyle bağlantı kurmasına ve etkileşim sağlamasına yardımcı olacak iki yeni araç sunuyor: ‘Hikâye İstatistikleri’ ve hikâyeler içerisinde yer alacak tam ekran reklamlar.

 

Instagram EMEA Marka Geliştirme Başkanı Amy Cole, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Instagram topluluğu, Instagram Hikâyeleri'ni büyük bir yaratıcılıkla kucakladı ve bugün günde 150 milyonun üzerinde insan Instagram Hikâyeleri'ni kullanıyor. Son beş aydır insanların gerçekten işletmelerin hikâyeleriyle ilgilendiğini gözlemledik; öyle ki, en fazla izlenen hikâyelerin üçte biri, işletmelerin hikâyelerinden oluşuyor. Bugünden itibaren işletmeler Instagram Hikâyelerinde reklamları kullanarak global kitleyle, insanların sevdiğini bildiğimiz kapsayıcı deneyimi kullanarak iletişim kurabilecek. Önümüzdeki aylarda Türkiye’deki işletmelerin bu yeni formata nasıl tepki vereceğini görmek için heyecanlanıyoruz.”

 

Instagram kullanan insanların yüzde 70’i bir işletmeyi takip ediyor ve platformda en çok izlenen hikâyelerin üçte biri işletmelerin paylaştığı hikâyeler. Hikâyelerin yaklaşık yüzde 70’i sesli bir şekilde izlenirken, yüzde 25’i Boomerang videolarından oluşuyor.

 

Facebook Türkiye Ülke Direktörü Derya Matraş, Türkiye’deki insanlar Instagram Hikâyelerini günlük anlarını eğlenceli ve etkileyici bir şekilde paylaşmak için kullanıyor. Instagram Hikâyelerinin günde 150 milyondan fazla insan tarafından kullanıldığını göz önünde bulundurarak, platformun işletmelerin müşterileriyle iletişim kurması için de büyük fırsatlar barındırdığının farkındayız. Instagram Hikâyelerine reklamların gelmesiyle birlikte Türkiye’deki işletmeler insanlarla görsel olarak çekici bir şekilde, zaman geçirdikleri bir platform üzerinden iletişim kurabilecek” dedi.

Hikâye İstatistikleri

Global olarak kullanıma sunulan Hikâye İstatistikleri sayesinde Instagram’da işletme profili bulunan işletmeler her hikâye için erişim, etkileşim, yanıtlar ve görüntülenme rakamları gibi verileri görüntüleyebilecek. Bu istatistikleri görüntüleyerek, hedef kitlelerine daha uygun, onlar için daha anlamlı içerikler oluşturabilecek.

 

Hikâye Reklamları


Instagram aynı zamanda hikâyelerde tam ekran reklamları da test etmeye başlıyor. Hedefleme, erişim ve ölçümleme gibi özelliklere sahip olacak olan reklamlar ile işletmeler hikâyeleri izleyen insanların ilgi alanlarına uygun içerikler oluşturabilecek. Hikâyelerin yaklaşık yüzde 70’inin sesli izlendiği göz önünde bulundurulduğunda, kapsayıcı, tam ekran reklamlar insanların daha önce deneyimlemediği bir yakınlık sağlıyor.”

 

" Bu sitede yer alan yazılar (içerik) üzerindeki 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu altında düzenlenen tüm maddi ve manevi haklar eser sahibi olan BThaber'e aittir. Söz konusu içerikler eser sahibinin izni olmadan kopyalanamaz, çoğaltılamaz, işlenemez, değiştirilemez veya başka internet sitelerinde ya da basılı veya görsel yayın yapan diğer mecralarda yayınlanamaz. "
Fetih Mah. Tahralı Sok. Kavakyeli Plaza C Blok No: 7 D: 5 34704 Ataşehir / İstanbul
+90 (216) 291 13 90
E-bülten Listemize Kaydolun