İnternet Hizmetleri 14 TEMMUZ 2014 / 16:28

Geleceğin teknolojilerinin öne çıkan eğilimleri sıralandı

Inveon, 2014 yılında e-ticaret dünyasını etkisi altına alan teknolojik eğimleri açıkladı ve geleceğe dair fikirlerini belirtti.

Inveon Proje Yöneticisi Neşe Ciddi Dölek, son 15 yılda teknolojik gelişmelerin e-ticaret sektörünü etkisi altına aldığını belirtti ve de perakendecilerin sayısal dönüşümü ile ilgili  gelişmeler yaşandığını belirtti. Dölek, “Teknolojiye ayak uydurmak isteyen tüm markalar, ilk olarak e-ticaret sitelerini aramalarda üst sıralara taşımayı hedeflediler. Son iki yıldır ise perakende devleri -ziyaretçilerine daha iyi bir alışveriş deneyimi yaşatmanın yanı sıra- tıklanma ve dönüşüm oranlarını yükseltmek amacıyla duyarlı tasarımlar kullanarak site performans iyileştirmelerine ve kendilerine özel yazılmış esnek yazılımlara yöneliyor” dedi.

Yeni pazar alanını “giyilebilir teknoloji” oluşturacak

Dölek, kullanıcıların hayatına giren mobil cihazların, e-ticaret markalarını daha etkin mobil uyumlu siteler tasarlamaya ve mobil reklamlara yönelttiğini belirterek, kullanıcıların yeni tanıştığı “giyilebilir teknolojilerin” ise çok yakında yeni pazar alanını oluşturabileceğini ifade etti. Birçok perakende oyuncusunun da ürün ve hizmetlerini tanıtmak amacıyla arama motorlarında performansı ölçülebilen ve raporlanabilen mobil reklamları tercih ettiğini ifade ve şu şekilde devam etti:

“Google Glass, Samsung’un Galaxy Note 3 modeliyle birlikte piyasaya sürdüğü Galaxy Gear akıllı saati ve benzeri birçok giyilebilir ürünün 2014’te piyasada yaygınlaşması bekleniyor. Google’ın Haziran ayında düzenlediği I/O teknoloji zirvesinde tanıtılan ve “Android Wear” işletim sistemine sahip Motorola, LG, Samsung marka akıllı saatlerin teknoloji çevreleri tarafından heyecanla beklendiği biliniyor. 2014’te yeterli popülariteye ulaşabilirse, mobil ticaret mağaza sahipleri ve perakende sektör öncülerinin bu cihazları kendi indirim, promosyon ve tekliflerini paylaşma aracı olarak kullanmalarını bekliyoruz.”

Çoğunlukla yerellik ve içerik ön planda olacak

En fazla şikayet alan konu olan ‘e-ticarette bekleme süreleri’ bu yıl daha fazla ilgilenilen dallardan bir tanesi olacak. Dölek; markaların internet alışverişini daha çekici hale getirmek için  “aynı gün teslimat” seçeneğini daha fazla gündeme getireceklerini belirtti ve sözlerini şu şekilde sürdürdü:

“Organik arama motoru optimizasyonu (Organic SEO) ile Google’ın dikkatini çekmek adına hem içerik pazarlama stratejileri hem de link inşası taktiklerine ihtiyaç duyacağız. E-ticaret pazarlamacıları, 2014’te artık her ürün ve kategori için içerikler oluşturmaya başlayacaklar. Böylece e-ticaret sitelerinde artık ağırlıklı olarak ürün tanıtımlarına ve koleksiyonlarla ilgili editöryel yazılara rastlayacağız. Makaleler, editöryel yazılar ve blog’lara ek olarak video ve yayınlarda da bir artış olacak.”

Dölek ayrıca, büyük e-ticaret sitelerinin yeni kullanıcılar çekmek için ziyaretçilerine yeni imkanlar sunacağını; daha küçük mağazaların ise hayatta kalabilmek için yerel tabana yönelmelerinin beklendiğini aktardı ve “Daha küçük e-ticaret mağaza sahipleri, sınırlı bir coğrafyadaki müşterileri hedefleyecek ve yerel müşterileri ile ilişkilerini güçlendirerek onlara özel, kişiselleştirilmiş deneyimler sunacaklar” dedi.

Kullanıcıların içerikle etkileşimde bulunmasını, paylaşmasını ve bağlantı vermesini kolaylaştıran “duyarlı mobil tasarımların” artık e-ticaret sektöründe yaygınlaştığını ifade den Dölek, sitenin mobil kullanıcı gereksinimlerine göre yeniden tasarlanıp görüntülenerek daha hızlı bir kullanıcı deneyimi sunmasını sağlayan ”Dinamik Sunum”un da mobilden yapılan satın almalara da yansıdığının altını çizdi.

2014 E-Ticaret Eğilimleri:

1. Mobil Site Tasarımları: Duyarlı Mobil Tasarımı ve Dinamik Sunum

2. Mobil Reklamlar

3. Piyasaya Yeni Sürülen Giyilebilir Cihaz Reklamları

4. Daha Uzun ve Eşsiz İçeriklerde Artış

5. Daha Hızlı Teslimat Seçenekleri

6. Yerel Marka ve Pazarlama Stratejileri

 
ETİKETLER : inveon