İnternet Hizmetleri 15 ARALIK 2014 / 10:41

Facebook Bing ile yollarını ayırdı

Arama işlemlerinde Microsoft’un Bing platformunda faydalanan sosyal medya devi Facebook, arama motoru altyapısını tamamen değiştirmeye karar verdi. Sosyal medya platformu, arama işlemlerinde Graph Search’ün geliştirilmiş bir sürümünü kullanacak.



Arama işlemlerinde Microsoft’un Bing platformunda faydalanan sosyal medya devi Facebook, arama motoru altyapısını tamamen değiştirmeye karar verdi. Sosyal medya platformu, arama işlemlerinde Graph Search’ün geliştirilmiş bir sürümünü kullanacak. Arama işlemlerinde web aramalarından ziyade, kullanıcıları birbirine daha fazla bağlamayı amaçlayan Facebook, bu doğrultuda Graph Search’ün web için geliştirilmiş bir sürümünü kullanacak.

Graph Search ile kullanıcılarına kelime odaklı bir arama motoru altyapısı sunan Facebook, geçmişe yönelik yapılabilen aramalarla dikkat çekiyor. Kullanıcılar, arkadaşlarının attığı durum güncellemeleri için profil profil gezmekten kurtulurken, yeni yapı sayesinde durum güncellemesi içerisindeki kelimeleri de aratarak, istedikleri sonuçlara ulaşabiliyorlar. Web arama motorundan farklı olarak, site içi arama motoru gibi çalışacak Graph Search ile içeriklerin yanı sıra, kişiler, fotoğraflar ve Facebook üzerindeki diğer içeriklere de daha kolay bir şekilde ulaşılabilecek.

Arama motoru konusunda Bing ile yollarını ayıran Facebook, buna karşın Microsoft ile ilişkilerine devam edeceğini açıkladı. Hali hazırda 2007'den bu yana Facebook'un yatırımcıları arasında yer alan Microsoft, konuyla ilgili bir açıklama yapmazken, yeniden yapılan sürecinde olan şirketin, ABD'deki pazar payı hiç de fena olmayan (yüzde 20) Bing için bir takım geliştirmeler yapabileceği belirtiliyor.