Hizmet 15 ARALIK 2014 / 09:30

Doğru tasarım satışları artırıyor

Sayıları gün geçtikçe artan e-ticaret sitelerinin birçoğu kullanışsızlık ve yanlış tasarım sebebiyle müşteri kaybı yaşıyor. Markalara kullanılabilirlik ve kullanıcı deneyimi tasarımı konusunda servisler sunan Userspots’un kurucusu Mustafa Dalcı, e-ticaret sitelerinin kullanılabilirliğe önem vermesi ile satışlarını önemli oranda artırabileceklerini söyledi.

İnternetin gündelik hayatın bir parçası olması ile internet üzerinden alışverişe olan güven gittikçe artıyor. Güven problemi ortadan kalksa da, kullanıcılar internet üzerinden ürün alırken farklı faktörlere de dikkat ediyor. Güncel trendleri takip edemeyen, kullanılabilirliğe özen göstermeyen tasarıma sahip e-ticaret siteleri müşteri kaybedebiliyor, hatta müşteriler satın alım sürecinde vazgeçebiliyor.

Müşteriler sepette yaşadıkları hatalardan dolayı alımdan bile vazgeçebiliyorlar. Kullanıcı deneyimi ve kullanılabilirlik göz önünde bulundurulmadan tasarlanan web sitelerinde, sepette seçmedikleri ürünleri veya fiyatı gören kullanıcılar alışverişi bırakıyorlar. Bu gibi hataların güven problemi yarattığına ve sepetteki ufak hataların bile alışverişin yarıda kesilmesine sebep olduğuna dikkat çeken Dalcı, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Kullanıcı deneyimi ve kullanılabilirlik standartlarına göre yenilenen sitelerde, satışlar yüzde 50 oranında artıyor. Tasarımın şık, kullanılabilir olması, müşterinin aradığını kolayca bulabilmesi ve ürün seçiminde veya fiyatlarında anlık değişikliklerin olmaması sitedeki satış oranları yükseliyor.”

Özellikle e-ticaret sitelerinin kullanılabilirlik testine tabi tutulması gerektiğini söyleyen Mustafa Dalcı, “Kullanılabilirlik testi ile çözülmesi çok kolay, ancak hayati öneme sahip ayrıntılar tespit edilerek firmalara önemli mali katkılar sağlanabiliyor. Örnek vermek gerekirse, ABD’de cirosundan memnun olmayan bir e-ticaret firması kullanılabilirlik testi uyguluyor. Sonrasında, kullanıcıların bilgilerini girdikten sonra ‘kaydet’ butonuna basmayarak alışverişten vazgeçtiklerini gözlemliyorlar. Kullanıcıların kişisel bilgilerini kaydetmek istemediklerini fark eden tasarımcılar, bu butonu ‘devam et’ butonu ile değiştiriyor. Sonuç ise, 300 milyon dolarlık ciddi bir ciro artışı oluyor” diye konuştu.

Userspots olarak, Türkiye’de yaptıkları kullanılabilirlik test sonuçlarının da benzer sonuçlar verdiğini belirten Dalcı, siteden alışveriş yapan kullanıcıların ziyaret eden kullanıcılara oranı anlamına gelen alışveriş tamamlama dönüşüm oranının yüzde 25 arttığını söyledi.