Hizmet 01 NİSAN 2013 / 09:50

500 kişilik çağrı merkezi Trabzon'da açıldı

Turkcell Global Bilgi'nin Karadeniz’deki 3. çağrı merkezinin açılışında konuşan BTK Başkanı Dr. Tayfun Acarer, "Bütün insanların yaşadığı yerlere mobil haberleşmeyi götüren tek ülke olacak" dedi.



Turkcell Global Bilgi’nin 500 kişiye istihdam sağladığı yeni yatırımı, Trabzon’da Turkcell bireysel müşterilerine hizmet veriyor. Karabük ve Artvin çağrı merkezlerinden sonra Karadeniz Bölgesi yatırımlarına Trabzon’la devam eden şirketin yeni çağrı merkezinin resmi açılışı, 31 Mart Pazar günü, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Ak Parti Trabzon Milletvekili Faruk Nafiz Özak, BTK Başkanı Dr. Tayfun Acarer, Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv ve Turkcell Global Bilgi Genel Müdürü Bahadır Pekkan’ın katılımıyla gerçekleşti.

Dr. Tayfun Acarer konuşmasında şu sözleri aktardı:
Türkiye'de şu anda mobil haberleşmenin hiç olmadığı 1800 yere de evrensel hizmet fonundan haberleşmenin götürülmesini istedi. Bununla ilgili ihale yapıldı. Turkcell bu ihaleyi kazandığı için bu mobil kapsamayı da temin edecek. Türkiye bütün insanların yaşadığı yerlere mobil haberleşmeyi götüren tek ülke olacak.



Ciliv: “İstihdam en büyük sosyal sorumluluğumuz”

Yerel yönetimin, halkın ve basının yoğun ilgisiyle açılan çağrı merkezinin açılış töreninde konuşan Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, “Doğuya ilk büyük teknoloji yatırımını Erzurum ve Diyarbakır çağrı merkezlerimizle yaptık. Bugün yurt içinde 15, yurt dışında ise 5 olmak üzere toplam 20 çağrı merkezimizle müşterilerimize en iyiyi sunma çabasındayız. Karadeniz Bölgesi’ne Karabük ve Artvin’den sonra açtığımız Trabzon çağrı merkezimiz ile Anadolu’daki yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Şirket olarak gençlerimize istihdam yaratmayı en büyük sosyal sorumluluğumuz olarak görüyorum” dedi.

Çalışanların yüzde 70’i kadın

Aylık ortalama 2 milyon dakika görüşmenin yapıldığı ve 560 bin çağrının karşılandığı Trabzon Çağrı Merkezi’nde çalışanların yaş ortalaması 25, yüzde 70’i ise kadın. Bu oran, yüzde 22’lerde seyreden kadın istihdamı ile dünya ülkeleri arasında geride yer alan Türkiye için çok önemli bir oran teşkil ediyor. Çağrı merkezi çalışanlarının yüzde 31’i lisans, yüzde 64’ü önlisans, yüzde 5’i de lise mezunlarından oluşuyor.