Telekom Haberler 08 TEMMUZ 2011 / 15:13

Vodafone’dan gerçek yardım eli

Telefon başında teknik servise dert anlatma dönemi bitiyor. Vodafone ‘Mobil Yardım’ uygulamasıyla telefonlara doğrudan ulaşıyor ve sorunu öğreterek çözüyor.



Vodafone müşteri tarafındaki teknik sorunların çözümünde LogMeIn ile işbirliği yaparak kullanıcıların telefonlarında yaşadıkları sorunlara anında ulaşıyor. ‘LogMeIn Rescue’ ürününü ‘Mobil Yardım’ adı altında ücretsiz olarak hizmete açan operatör 2012’ye kadar hizmeti yalnızca Vodafone müşterilerine verecek.

Operatör Mobil Yardım adlı yeni uygulamasını bugün düzenlediği bir basın toplantısıyla tanıttı. Müşteri ilişkileri departmanından yöneticilerin ve teknik uzmanların katıldığı toplantıda ürünün bireysel ve kurumsal müşteriler için getirdiği avantajlar anlatıldı. Ardından da ürünün deneme uygulaması yapıldı.

Uzaktan erişim, dosya paylaşımı, sistem yönetim, veri yedekleme gibi alanlarda ürün ve çözümler geliştiren LogMeIn ile işbirliği yapan Vodafone, Türkiye'deki kullanıcılarının akıllı telefonları için her an teknik destek almasını sağlayacak bir uygulamaya imza atmış oldu.

Dünya genelinde birçok operatör tarafından kullanılan ve Vodafone tarafından da bugüne kadar 6 ülkede hizmete sunulmuş olan LogMeIn Rescue uygulaması sayesinde akıllı telefon kullanıcıları birçok teknik destek hizmetini uzaktan alabilecek.



‘Mobil Yardım’ nelere yardım ediyor?

Sadece ilk kez e-posta adresine gönderilen linkten indireceğiniz yazılımı kurmanızı gerektiren ve daha sonrasında sadece kullanıcının izin vermesi ile çalışan LogMeIn Rescue uygulaması ile e-posta konfigürasyonu, uygulama yükleme, dosya yönetimi, işletim sistemi güncelleme gibi işler teknik destek ekipleri tarafından kullanıcının akıllı telefonuna uzaktan erişilerek gerçekleştirilebiliyor.

Android, iOS, Windows Mobile, BlackBerry ve Symbian işletim sistemlerine uygun sürümleri bulunan uygulamanın en önemli özelliği kullanıcının onayını alarak merkezle bağlantıya geçmesi ve kullanıcının istediği anda işlemi iptal ederek erişimi durdurabilmesine olanak tanıması.

Güvenlik konusuna da büyük önem veren Vodafone, bu işlemi gerçekleştirirken kullanıcı izni ile hareket ediyor. Vodafone’un müşterilerine sunduğu LogMeIn Rescue uygulamasından hem bireysel, hem de kurumsal kullanıcılar ücretsiz olarak yararlanabiliyor.

LogMeIn Rescue’nin yaratacağı katma değerlere değinen Vodafone Türkiye Satış ve Müşteri Operasyonlarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Sinan Kızıldağ, “Müşterilerimiz için en güvenilir iletişim markası olma amacıyla çalışıyoruz. Bu doğrultuda bireysel ve kurumsal müşterilerimize katma değerli hizmetler sunuyoruz. Uzaktan erişim, dosya paylaşımı, sistem yönetim, veri yedekleme gibi alanlarda ürün ve çözümler geliştiren, dünyanın önde gelen teknoloji firmalarından LogMeIn ile işbirliğine imza atıyoruz. Bugün tamamı Türk mühendislerden kurulu Oksijen Ar-Ge isimli şirketimizle bir yandan kendi teknolojilerimizi üreterek dünya teknoloji liginde Türkiye’yi temsil ederken; öte yandan da küresel teknolojideki son gelişmeleri takip ederek Türkiye’deki tüketicilerin kullanımına sunuyoruz” dedi.

Yardım alırken öğrenin

Mobil Yardım sadece ekiplerin telefonunuzu doğrudan kullanarak sorunuzu çözmesini sağlamıyor. Telefonun ekran arayüzünü kullanıcı için bir 'kara tahta'ya dönüştürüyor. Ekip sorunu çözerken siz de neyin, nereden, nasıl yapıldığını izleyebiliyorsunuz. Üstelik bilgisayar başındaki ekip bastığı ya da basacağı tşları işaretleyerek kullanıcıya yol gösterebiliyor.
Uygulama güvenli mi?

Uzaktan erişimle yardım yönteminin, son dönemde sıkça tartışılan ‘kişisel bilgilerin güvenliği’ konusunda kullanıcıların kafasında herhangi bir soru işareti bırakıp bırakmayacağına ilişkin sorumuzu cevaplayan Vodafone Türkiye Müşteri Operasyonları ve Online Servisler Bölüm Başkanı Hakan Çelik, uygulamada teknik ekiplerin yaptığı her hareketin kullanıcı tarafından izlenebildiğini ve istendiği zaman uygulamanın bir tuş hamlesiyle kapatılabileceğini söyledi.

Arka planda herhangi bir başka veri hırsızlığının yaşanmasının da alınan güvenlik önlemleri sebebiyle mümkün olmadığını belirten Çelik, “Uygulama, ekiple telefon arasında çift şifreli bir sistem ile bağlantı kuruyor. E-posta adresinize gönderdiğimiz şifre size özel. Bu nedenle sizinle ekip arasına herhangi bir başkasının girmesi mümkün değil. Ayrıca telefonda ekibin attığı her adım sistem tarafından kayıt altına alınıyor. Tıpkı bankanızla yaptığınız telefon görüşmesi gibi” dedi.