Güvenlik 28 AĞUSTOS 2008 / 11:35

Teknolojik ürünler birbirine bağlanacak

Sony’nin IFA 2008 Tüketici Elektroniği Fuarı öncesi düzenlediği basın toplantısında konuşan Sony Corporation Başkanı ve CEO’su Sir Howard Stringer tüketici elektroniği ürünlerinin geleceğini değerlendirdi ve Türkiye tüketici elektroniği pazarına da değindi.

Sony’nin IFA 2008 Tüketici Elektroniği Fuarı öncesi düzenlediği basın toplantısında konuşan Sony Corporation Başkanı ve CEO’su Sir Howard Stringer tüketici elektroniği ürünlerinin geleceğini değerlendirdi ve Türkiye tüketici elektroniği pazarına da değindi.


Sony Corporation Başkanı ve CEO’su Sir Howard Stringer sözlerine Avrupa’nın Sony’nin geleceği için büyük önem taşıdığını söyleyerek başladı. Stringer Sony’nin kurumsal stratejisini  “mevcut iş kollarını güçlendirmek, ürünlerin birbirleriyle bağlantı yeteneklerini artırmak ve uluslararası pazarlamayı geliştirmek” olarak üç başlık altında topladıklarını söyledi. 2010 yılına kadar tüketici elektroniği cihazlarının yüzde 90’ının birbirleriyle bağlantılı olacağını söyleyen Stringer Sony’nin PlayStation 3 ve PlayStation Portable ürünlerinin bu yeteneğe sahip olduğunu ve dünyada 50 milyon kişinin bu ürünleri kullandığını belirtti. Stringer PS3’ü geleceğin ev eğlence sunucusu olarak tanımladı. Sony CEO’su tüketici elektroniği pazarını şu sözlerle değerlendirdi: “Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin gibi gelişmekte olan pazarlar büyük fırsatlar vaat ediyorlar. Bu ülkelerde 2008’in ilk çeyreğinde yüzde 25 büyüdük. Sadece Rusya ve Birleşik Devletler Topluluğu’nda aynı dönemde yüzde 50 büyüme kaydettik. Bu pazarlarda tüketicilerin çoğunluğunu 25 – 30 yaş grubu gençler oluşturuyor. “ Konuşmasında Türkiye’ye de değinen Stringer: “Türkiye de büyüyen pazarlardan biri. Son beş yılda yüzde 500 büyüme kaydedildi. Sony Türkiye’de 43 ay sürekli büyüdü. Türkiye tüketici elektroniği pazarının yüzde 80’ini TV’ler oluşturuyor ve bu BRAVIA TV’lerimiz için çok uygun bir ortam” dedi. Stringer Avrupa’nın, adetsel bazda dünyanın en büyük TV pazarı olduğunu söyledi. Stringer Sony’nin hedefinin lider elektronik ve eğlence şirketi haline gelmek olduğunu ve bu tanımla diğer şirketlerden farklı olduğunu sözlerine ekledi.